נושאים פעיליםנושאים פעילים  הצגת רשימה של חברי הפורוםרשימת משתמשים  חיפוש בפורוםחיפוש  עזרהעזרה
  הרשמההרשמה  התחברותהתחברות
עולם הרכב
 תן לחברות לחזר אחריך hotcar : עולם הרכב
נושא

נושא: כניסה לפניה במהירות גבוה מדי

שליחת תגובהשליחת נושא חדש
כותב
הודעה << נושא קודם | נושא הבא >>
אבי
אורח
אורח


הצטרף / הצטרפה: 04 נובמבר 2005
משתמש: אונליין
הודעות: 363
נשלח בתאריך: 16 מרץ 2006 בשעה 13:39 | IP רשוּם
ציטוט אבי

כניסה לפניה במהירות גבוה מדי

נדמה מקרה בו אני נכנס לפניה במהירות גבוה מדי בשביל הפנייה (פניה בכביש בין עירוני)

ואני מרגיש שהאוטו מתחיל להסחף מה עלי לעשות במקרים הבאים

א. אוטו עם מערכת ABS ומערכת בקרת יציבה

ב. אוטו ללא מערכות עזרה מיוחדות

השאלה היא האם שווה לתת נגיעה בבלמים כדי להוריד את המהירות דבר שיכול לגרום לזריקת הרכב

או להכנס לפנייה תוך כדי לחיצה על הבלמים ובמידה ואני מרגיש חוסר יציבות להקשות את הלחיצה

או לא לגעת בבלמים ולהמשיך לשמור על האוטו בקו הנכון כל עוד אני יכול

 

ועם מישהוא שואל את עצמו על איזה כביש אני מבסס את התאוריה שלי אז

מדובר בכביש של בין צומת שוקת לבין בסיס נבטים

יש באותו כביש קטע שפשוט אני לא אוהב שכל פעם גורם לי חשש מחדש (ירידה תוך כדי לפניה חזקה יחסית ללא שום תמרור עזר)

חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אבי חפש הודעות אחרות של אבי
 
עסאם
אורח
אורח


הצטרף / הצטרפה: 04 נובמבר 2005
משתמש: אונליין
הודעות: 363
נשלח בתאריך: 16 מרץ 2006 בשעה 13:40 | IP רשוּם
ציטוט עסאם

ברמת העיקרון כשאתה נכנס לסיבוב אתה בכל מקרה צריך כבר להיות עם הרגל על הבלם על מנת להוריד מהירות ולהעביר משקל קדימה.

במקרה כזה אתה פשוט מוסיף עוד קצת בלימה (ברגש, ברגש...)

התשובה נכונה לרכב גדול, כבד, מסורבל וטיפש - אז אין סיבה שהיא לא תהייה נכונה לרכב קטן, קל וחכם

חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של עסאם חפש הודעות אחרות של עסאם
 
אלברט
אורח
אורח


הצטרף / הצטרפה: 04 נובמבר 2005
משתמש: אונליין
הודעות: 363
נשלח בתאריך: 16 מרץ 2006 בשעה 13:41 | IP רשוּם
ציטוט אלברט

אלא אם התנאים מאפשרים, ואתה רוצה לסחוט מעט הנאה מהסיבוב, ובהתאם להנעה הקיימת ברכבך, נניח קידמית.

תוספת גז כזו שלא תגרום לאיבוד האחיזה (בד"כ רבע גז), המשך הסיבוב, ואם זורק ישבן אז נותן מכת גז (שיוצרת איבוד אחיזת הגלגלים הקידמיים באופן מכוון על מנת שהרכב "ירצה" להוביל הנסיעה עם חלקו הקידמי) והיגוי בניגוד לכיוון ההחלקה (היגוי מהיר וחד כנידרש) תוך כדי מבט לכיוון הנסיעה הרצוי (ולא לכיוון ההחלקה כפי שהאינסטיקט מורה לך) ומעט לפני סיום ה"תיקון" להחזיר הגה לכיוון ההפוך (ושוב - סיבוב מהיר של גלגל ההגה) והמשך כנידרש. במידה וסיבוב ההגה אינו מגיב בצורה מספקת ניתן לעזוב את הגז בבת אחת ואפילו להוסיף מעט ברקס כדי לשפר ההיגוי.  בכל מקרה בלימה חזקה אינה רצויה בסגנון נהיגה כזה.  אבל אם בכל זאת הרכב יוצא משליטה ומתחיל להסתחרר - חובה ללחוץ על הבלמים ולא לעזוב אותם כלל (וכך אתה מונע מצב שהרכב יתהפך על צידו). 

כמובן שאין בנ"ל המלצה לנהיגה בסגנון זה, ואינה רצויה בכביש.

חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אלברט חפש הודעות אחרות של אלברט
 
איתי
אורח
אורח


הצטרף / הצטרפה: 04 נובמבר 2005
משתמש: אונליין
הודעות: 363
נשלח בתאריך: 16 מרץ 2006 בשעה 13:41 | IP רשוּם
ציטוט איתי

    כשאתה נכנס לסיבוב...נניח סיבוב לצד ימין...אתה לא מוריד את הגז...אלא מאיץ קצת(החוק הצנטריפוגלי)הוא שמחזיק את הרכב על הגלגלים בסיבוב ולכן אסור לך להאט אלא להאיץ(אבל לא להתפרע... כן?) כדי שלא תזרק הצידה...ואתה עושה את הפניה הכי קרוב לצד ימין בפניה ימינה או ההפך כשאתה פונה שמאלה...זכור... אסור להאיט יותר מדי בסיבוב...כי תזרק הצידה ונהגים שלא מודעים לזה... שם גם עושים את התאונות...אם תראה איך נהגי מרוץ עושים את הסיבובים בתחריות מרוץ...תבין את הטכניקה שאני מדבר עליך.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של איתי חפש הודעות אחרות של איתי
 
עידו
אורח
אורח


הצטרף / הצטרפה: 04 נובמבר 2005
משתמש: אונליין
הודעות: 363
נשלח בתאריך: 16 מרץ 2006 בשעה 13:42 | IP רשוּם
ציטוט עידו

איתי,

בדר"כ שאתה כותב שטויות, זה דיי משעשע. כאשר אתה ממליץ למישהו שהגיע למגבלות האחיזה, והוא מתאר תת-היגוי חריף להוסיף גז - זה מפסיק להיות משעשע ומתחיל להיות מסוכן.

העצה הזו צריכה להמחק. אם מישהו חס וחלילה, בטעות, יעשה כהמלצתך... הוא לא יגיע הביתה בשביל לספר לחבר'ה שהוא קרא את הטעות הזו פה.

ולשאלה המקורית.

אין שום סיבה, בכביש שאתה מכיר !!! להגיע לסיבוב במהירות גבוהה ממגבלות המכונית או מהמגבלות שלך. הבלימה צריכה להתבצע לפני הסיבוב, והפנית ההגה נעשית כאשר רגל ימין עדיין על דוושת הבלם. משקל קדימה = היגוי עדיף.

"אני מרגיש שהאוטו מתחיל להסחף". האוטו לא נסחף - הוא פשוט ממשיך ישר.

אני מרגיש שלתת עצות בפורום על איך לפנות בעיקולים/פניות ואיך לתקן תת היגוי בפורום זה קצת...איך נגיד את זה.... לא רציני.

ממליץ לבקר באחד מבתי הספר לנהיגה מתקדמת. תוכל ללמוד ולהתאמן שם בדיוק על הנושאים האלו.

עידו.

 

חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של עידו חפש הודעות אחרות של עידו
 
אבי
אורח
אורח


הצטרף / הצטרפה: 04 נובמבר 2005
משתמש: אונליין
הודעות: 363
נשלח בתאריך: 16 מרץ 2006 בשעה 13:43 | IP רשוּם
ציטוט אבי

האוטו שאני נוהג בו באופן קבוע הוא די כבד 1.7 טון

הכוונה שלי היתה על מקרה בו אני נכנס לפניה במהירות שלא מטעימה לפניה (גבוה מדי) בשל חוסר קיראה נכונה של הפניה

ידוע לי שפניה תוך כדי עקומה מסכנת אותי בהזרקות של האוטו בדיוק בגלל זה שאלתי את השאלה הנ"ל

לפי הבנתי מהתשובות ההמלצה היא להמשיך את הבלימה בעדינות

 

תודה לכולם

ובקשר לאיתי ....... אני לא נהג ראלי כולה נהג חדש שמנסה ללמוד משהו ולהפיק למסקנות ממקרים של אנשים אחרים

ולא לבוא יותר מאוחר לפורום ולהגיד "נכנסתי לסיבוב במהירות גבוה מדי האוטו עף לי מהכביש וה' יודע מה קרה - מה עושים"

הכוונה היא להקדים תרופה למכה

חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אבי חפש הודעות אחרות של אבי
 
עסאם
אורח
אורח


הצטרף / הצטרפה: 04 נובמבר 2005
משתמש: אונליין
הודעות: 363
נשלח בתאריך: 16 מרץ 2006 בשעה 13:45 | IP רשוּם
ציטוט עסאם

אבי,

שים לב להמלצה של עידו- ממליץ לבקר באחד מבתי הספר לנהיגה מתקדמת. תוכל ללמוד ולהתאמן שם בדיוק על הנושאים האלו.

מומלץ בחום (ולדעתי- עד כמה וכמה בשלב מוקדם של הנהיגה).

חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של עסאם חפש הודעות אחרות של עסאם
 
איתי
אורח
אורח


הצטרף / הצטרפה: 04 נובמבר 2005
משתמש: אונליין
הודעות: 363
נשלח בתאריך: 16 מרץ 2006 בשעה 13:47 | IP רשוּם
ציטוט איתי

שלום לכולם!

  אני רואה שלא ירדתם לסוף דעתי...ואם לא הובנתי נכון...אתכם הסליחה...כנראה לא ניסחתי נכון את כוונתי...

חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של איתי חפש הודעות אחרות של איתי
 
אלברט
אורח
אורח


הצטרף / הצטרפה: 04 נובמבר 2005
משתמש: אונליין
הודעות: 363
נשלח בתאריך: 16 מרץ 2006 בשעה 13:48 | IP רשוּם
ציטוט אלברט

אני דווקא כן הבנתי את כוונתך, מסמר3, ולדעתי אתה גם צודק. זה בהחלט תלוי במקרה, ברכב, בשיפוע וכו'. אם אחיזת הגלגלים הקידמיים אינה נפגמת כתוצאה מתוספת גז בהנעה קידמית, אזי ניתן להשיג שליטה משופרת בסיבוב.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אלברט חפש הודעות אחרות של אלברט
 
אבי
אורח
אורח


הצטרף / הצטרפה: 04 נובמבר 2005
משתמש: אונליין
הודעות: 363
נשלח בתאריך: 16 מרץ 2006 בשעה 13:49 | IP רשוּם
ציטוט אבי

בכל מקרה את האמת כן הבנתי את כוונתו של המסמר זה בדיוק כמו שאני עושה בפניות בתוך העיר אבל במהירות הרבה יותר נמוכה
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אבי חפש הודעות אחרות של אבי
 
עידו
אורח
אורח


הצטרף / הצטרפה: 04 נובמבר 2005
משתמש: אונליין
הודעות: 363
נשלח בתאריך: 16 מרץ 2006 בשעה 13:49 | IP רשוּם
ציטוט עידו

לא לא לא.

הוספת גז לא נותנת "שליטה משופרת בסיבוב". הוספת גז מעבירת את המשקל אחורה, וגורמת לירידה בכושר ההיגוי של המכונית. הדבר יגרום למכונית להמשיך ישר בכיוון הנסיעה, ולא בכיוון הפניה. מי שרוצה הדגמה, אני מוכן לתרום את המכונית שלי ( הנעה קידמית מאוד חזקה, שלא תתלוננו על "חוסר כוח" ) . אני נוהג.

מאיצים ביציאה מהסיבוב, בהדרגתיות. ככל שמישרים את ההגה, ניתן להוסיף יותר גז. עד למצב של הגה ישר ומצערת שמנסה לעשות חור ברצפה.

עידו.

חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של עידו חפש הודעות אחרות של עידו
 
יניב אהרון
אורח
אורח


הצטרף / הצטרפה: 04 נובמבר 2005
משתמש: אונליין
הודעות: 363
נשלח בתאריך: 16 מרץ 2006 בשעה 13:50 | IP רשוּם
ציטוט יניב אהרון

אני לא יודע מה איתכם אם אני מגיע לסיבוב מהר מידי אני שובר את ההגה לצד המנוגד לסיבוב ומחזיר מהר מהר לצד הסיבוב ואז מיישר זנב ביחס לסיבוב לקראת היציאה מהסיבוב מדביק דוושה בהדרגתיות עד לריצפה ובאמצעות כוח הרכב בורח החוצה !!!

חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של יניב אהרון חפש הודעות אחרות של יניב אהרון
 
ורמוט
אורח
אורח


הצטרף / הצטרפה: 04 נובמבר 2005
משתמש: אונליין
הודעות: 363
נשלח בתאריך: 16 מרץ 2006 בשעה 13:51 | IP רשוּם
ציטוט ורמוט

אבי, אמנם נכנסתי לשירשור רק עכשיו, וכבר דנו בסוגייה ל כל המלצותיה, אני ממליץ על נהיגה תוך מחשבה כאילו זו הפעם הראשונה שאני נוהג כאן, ומחפש את כל התחלואים שיש למצוא, כך ש"הדרך לא מפתיעה אותי" וציינת:-

avvvi wrote:

יש באותו כביש קטע שפשוט אני לא אוהב שכל פעם גורם לי חשש מחדש (ירידה תוך כדי לפניה חזקה יחסית ללא שום תמרור עזר)

לכך יש פיתרון כוכבית 955 מוקד התנועה של קול ישראל בשיתוף מע"צ הודעות על מפגעים בדרך. תתקשר תדווח ויבוא יום ותעבור שם ותגיד לעצמך "התמרור הזה אן בזכותי!" ועצתי הנוספת תציק להם כל פעם שתעבור במקום עד שתראה את התמרור.

חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של ורמוט חפש הודעות אחרות של ורמוט
 
בוני
אורח
אורח


הצטרף / הצטרפה: 04 נובמבר 2005
משתמש: אונליין
הודעות: 363
נשלח בתאריך: 16 מרץ 2006 בשעה 13:52 | IP רשוּם
ציטוט בוני

את הבלימה יש לסיים לפני הכניסה לסיבוב, בתוך הסיבוב אסור ללחוץ על הרייקס או להוריד את כמות הגז בבת אחת, יש להכנס לסיבוב מבחוץ , פנימה ולסיים אותו בחוץ, במקרה שאתה מרגיש איבוד שליטה יש להחזיר את השליטה לרכב על ידי סיבוב ההגה לאט נגד כיוון הפניה ומיד החזרתו מהר לתוך הסיבוב.

דרך זו אינה המומלצת בכל המקרים, למשל במקרה של גשם או רכב כבד וגבוה, שאז אין הרבה שאתה יכול לעשות...

חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של בוני חפש הודעות אחרות של בוני
 

עמוד של 2 הבא >>
  שליחת תגובהשליחת נושא חדש
גרסת הדפסה גרסת הדפסה

קפיצה לפורום
אינך יכול/ה לשלוח נושאים חדשים בפורום זה
אינך יכול/ה להגיב לנושאים בפורום זה
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך ותגוביך בפורום זה
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך ותגובותיך בפורום זה
אינך יכול/ה לצור סקרים בפורום זה
הינך יכול/ה להצביע בסקרים בפורום זה


Web Wiz Heb - מערכת פורומים בעברית גרסה 1.24
תרגום עברי באדיבות K קידום אתרים
Powered by Web Wiz Forums version 7.96
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide


העמוד הזה נוצר וחושב תוך 0.9688 שניות.