עמוד הבית     ëúáåú     לוח רכב     מאמרים     ליסינג לעסקים     ליסינג לפרטיים     השכרת רכב בחו"ל     הלוואה לרכב חדש     השכרת רכב בארץ     הצעות ביטוח     הסבה לגז           ליסינג למשאיות     אוטובוסים והסעות     ליסינג לחברות גדולות     מכרזים להשכרת רכב  
דף הבית - מאמרים מקצועיים - מאמרי ליסינג - משטרה וליסינג
 
ליסינג - דף הבית
 
משטרה וליסינג

האם חב' ליסינג מחוייבת לפנות למשטרת ישראל ולהגיש תלונה בגין גניבת כלי הרכב כתנאי לתשלום תגמולי ביטוח רכב?

מאת מיכל  בסה (חסין), עו"ד

שאלה זו נדונה במסגרת תא 97594/99 זלר אבלגון ליסינג בע"מ נ' אריה בע"מ - חברה לבטוח.
חב' ליסינג הגישה תביעה כנגד חברת ביטוח רכב אשר סירבה לשלם תגמולי ביטוח בגין מספר אירועים ביטוחים. חברת הביטוח טענה כי חברת ליסינג הייתה צריכה לפנות למשטרת ישראל ולהגיש תלונה בגין גניבת כלי הרכב כתנאי לתשלום תגמולי הביטוח.

בית המשפט קבע כי דווקא תנאי המחייב את חברת הביטוח להגיש תלונה במשטרת ישראל בגין גניבת כלי הרכב לא נמצא בפוליסה. כך נכתב בפסק הדין כי דווקא האמור בסעיף 2 לתנאי הפוליסה מלמד על כך שהגשת תלונה למשטרה אינו תנאי לתשלום תגמולי הביטוח.  וזה לשון הסעיף:

"...רק אישור מפורש של משטרת ישראל הקובע חד משמעית כי הנזק נגרם במישרין כתוצאה מאחד האירועים המפורטים בסייג זה, יהווה בסיס לדחייה באחריות על ידי החברה".
 
נפסק כי מקום שמנסח החוזה, קרי, חברת הביטוח, חפצה להתנות בתנאי הפוליסה פניה למשטרת ישראל היא עשתה זאת במפורש וסייגה את אחריותה. רק במקרים של נזק כתוצאה מפעולת טרור, אלימות פוליטית וכיו"ב, אשר קיבלו את אישור המשטרה כי כך אכן קרה, מפטיר את חברת הביטוח מתשלום שיפוי. השפוי בגין יתר מקרי הנזק או אובדן אינו מותנה בפניה למשטרת ישראל. מקום שמנסח הפוליסה חפץ לערב את משטרת ישראל הוא רשם זאת במפורש. על כן אין ממש בטענת חברת הביטוח כי תנאי לתשלום תגמולי ביטוח רכב בגין כלי רכב שנעלם או נגנב היא הגשת תלונה למשטרת ישראל.
לא זאת כי אם אף זו, הטענה כי חב' הליסינג לא הגישה תלונות למשטרת ישראל, במקרה זה או
אחר, הינה טענת סרק הנגועה בחוסר תום לב מובהק. הואיל ובמקרה דנן הוכח כי לא זו בלבד שחברת הליסינג פנתה למשטרת ישראל, אלא אף הפעילה חוקרים פרטיים מטעמה לאיתור כלי הרכב. למצער, רוב הפניות למשטרת ישראל בדבר גניבת כלי רכב נותרות כמזכר משטרתי בלבד ואינן נושאו פרי.

בית המשפט התרשם כי חב' הליסינג , בתום לב, פעלה כמחויב על פי הפוליסה, עשתה מאמצים ניכרים לאיתור כלי הרכב. חלק גדול מהם אכן איתרה ועל הנותר הגישה את התביעה.


ניתן ביום  28.11.2002.

הכותבת: מיכל בסה (חסין), עורכת דין ומגשרת מוסמכת. מחברת הספר "פילוסופיה של המשפט-מבוא לתורת המשפט" בהוצאת אתיקה.

 

תוכן המאמר נועד להשכלה בלבד ואינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו חסין מטעויות והשמטות ואין להסתמך עליו לשם ביצוע או  הימנעות מביצוע פעולה כלשהי. המאמר באדיבות אתר הוטקאר - פורטל ליסינג, השכרת רכב וליסינג תפעולי.


 

 
ליסינג - דף הבית
רשימת המאמרים מלאה (השכרת רכב בחו"ל, ליסינג, השכרה, ביטוח רכב, הנעה בגז, ליסינג תפעולי)
 
תגובות
מאי כהן עבודה מהבית
http://wדרושים לעבודות קלדנות כתיבה סקרים תמלול פרטים בוואטצפ 0502322173
14/04/2022 00:26
 
 
אודותינו  |  ליסינג תפעולי  |  ליסינג מימוני  |  מכרזי ליסינג  |  ליסינג לחברות  |  מבצעי ליסינג  |  מכרזים להשכרת רכב  |  מבצעי השכרת רכב  | 
צרו קשר  |  ביטוח רכב |  ביטוח רכב  |  ביטוח בריאות  |  כניסה לסוכנים
האתר הוקם ע"י חברת - לידר יזמות ושיווק באינטרנט
חברת לידר (הוטקאר), בית ברק, רחוב הרברט סמואל 37, חדרה טלפון: 077-5501133 פקס: 153-4-6323192 מייל leader@leaderltd.co.il