עמוד הבית     ëúáåú     לוח רכב     מאמרים     ליסינג לעסקים     ליסינג לפרטיים     השכרת רכב בחו"ל     הלוואה לרכב חדש     השכרת רכב בארץ     הצעות ביטוח     הסבה לגז           ליסינג למשאיות     אוטובוסים והסעות     ליסינג לחברות גדולות     מכרזים להשכרת רכב  
דף הבית - מאמרים מקצועיים - מאמרי ביטוח רכב - אבלוציית שיטות ביטוחי הרכב
 
 
אבלוציית שיטות ביטוחי הרכב

מאת : שרון ברודצקי

ביטוחי רכב מסורתיים, ישירים, סמי ישירים ואינטרנטיים.

ענף הביטוח הוא אחד העסקים העתיקים ביותר בעולם. וככזה עבר ועדיין עובר אבולוציות ושינויים קונספטואליים. להלן סקירה של שיטות הביטוח השונות הנהוגות כיום במדינתנו.

נתחיל בשיטת הביטוח המסורתית המשלבת סוכן ביטוח.
כולנו מכירים את סוכני הביטוח ויסכים כי הם נתפסים ע"י רבים כיועצים בנקאיים לכל דבר.
במובנים רבים ענף הביטוח הוא ענף בנקאות, אך במציאות סוכן הביטוח אינו אישי, אלא מייצג את האינטרסים של חברות הביטוח. הבטחותיו של סוכן הביטוח יחייבו את חברת הביטוח אם נכללו בחוזה הביטוח.
שינויים בשוק ביטוחי הרכב בדמותם של הביטוחים הישירים גורמים לשחיקה מתמשכת בעמלות הסוכנים. התהליך המהיר של מעבר לחברות ביטוח רכב ישירות יכול להביא למצב שבו יצאו אט אט מהתמונה כל הסוכנים . האם זה טוב לנו?
צריך להבין כי ביטוח ישיר טוב בעיקר למבטח. במונחים של כסף על כל שקל פרמיה נכנסת, משלמות החברות הישירות פחות אגורות של תביעות מבוטחים, לעומת החברות הרגילות המסיקות סוכנים.   הלקוח לעומת זאת חווה חסרונות, היעדר סוכן הביטוח משאיר אותו בעמדת נחיתות ביחס לחברה הביטוח במיוחד ברגעי תביעה או צורך בשירות.
מרבית המבוטחים בישראל מעריכים את מוצר הביטוח הישיר כנחות לעומת ביטוח עם סוכן.
יתרונות החברות המסורתיות הם רבים, הם תורמים לתחרות גדולה יותר על כיסו של המבוטח , מפגינות יצירתיות וגמישות רבה יותר בעת ההחלטה על תנאי הפוליסה, מבטיחות למבוטח מערכת יחסים "בעדית"  והוגנת יותר במקרים בהם יש להפעיל את הביטוח .

בין שתי שיטות הביטוח הללו, קיימת שיטת ביניים, שיטת  ה-"סמי ישיר". השיטה מאופיינת בביצוע רכישה וסגירה ע"י המבטח היינו החברה, אולם מייד לאחר מכן המבוטח זוכה בסוכן מתוגמל עמלה שאחראי על מתן השירות למבוטח במשך כל תקופת הביטוח. אפשר לומר שיש כאן שילוב מנצח בין יתרונות הביטוח הישיר לבין התועלת שבטיפול האישי של סוכן הביטוח.

בנוסף לכל אלו, מתקיימת מהפיכה עכשווית בעידן האינטרנט.
אם למשל, סברתם כי סוכן ביטוח נחוץ בכדי לסייע בבניית תיק הביטוח, כעת מסתבר שבאמצעות האינטרנט, אפשר גם אחרת. סוכן ביטוח וירטואלי,
חברות הביטוח הישירות, שאפשרו  ללקוחות קשר עם חברת הביטוח באמצעות הטלפון, קראו נכון את המפה: ענפי תעשיה ושירותים רבים נמצאים כיום בתהליך של    Disintermediation -      ובמילים פשוטות העלמות פונקצית התיווך או איש הביניים. עקב כך הם החלו בהערכות מתאימה לקיצוץ תפקידי הביניים בינם לבין לקוחותיהם. נכון שבטרם כולנו נרכוש את פוליסת הביטוח הבאה דרך האינטרנט, ישנן בעיות נוספות עליהן יש צורך להתגבר. בעיית האמון בבטיחותם של אתרי אינטרנט, הצורך בהתמקחות ובדיאלוג אנושי המאפשר הבנת מלאה יותר את התנאים/ המבצעים.
בהשוואה לאתרי חברות ביטוח רכב אחרות בעולם, רוב אתרי הביטוח הישראלים נמצאים בשלב הראשוני של ניצול יכולות מדיום האינטרנט. חברות הביטוח נמצאות עדיין בשלביהם הראשונים
 גם סוכני ביטוח יכולים להתפתח ולהתאים עצמם לעידן החדש, תוך שימוש באינטרנט, למטרת איסוף פרטי הלקוחות וניהול מידע, אלא שעד היום , חברות ביטוח רכב עדיין לא מנצלות את יתרונות הרשת, מעבר לשימושה ככלי שיווקי ופרסומי וגם זאת - רק בגדר דף מידע לציבור.

 
רשימת המאמרים מלאה (השכרת רכב בחו"ל, ליסינג, השכרה, ביטוח רכב, הנעה בגז, ליסינג תפעולי)
 
תגובות
 
אודותינו  |  ליסינג תפעולי  |  ליסינג מימוני  |  מכרזי ליסינג  |  ליסינג לחברות  |  מבצעי ליסינג  |  מכרזים להשכרת רכב  |  מבצעי השכרת רכב  | 
צרו קשר  |  ביטוח רכב |  ביטוח רכב  |  ביטוח בריאות  |  כניסה לסוכנים
האתר הוקם ע"י חברת - לידר יזמות ושיווק באינטרנט
חברת לידר (הוטקאר), בית ברק, רחוב הרברט סמואל 37, חדרה טלפון: 077-5501133 פקס: 153-4-6323192 מייל leader@leaderltd.co.il