עמוד הבית     ëúáåú     לוח רכב     מאמרים     ליסינג לעסקים     ליסינג לפרטיים     השכרת רכב בחו"ל     הלוואה לרכב חדש     השכרת רכב בארץ     הצעות ביטוח     הסבה לגז           ליסינג למשאיות     אוטובוסים והסעות     ליסינג לחברות גדולות     מכרזים להשכרת רכב  
דף הבית - מאמרים מקצועיים - מאמרי ביטוח רכב - ביטוח רכב צד ג' עובדות חשובות וטיפים מועילים
 
 
ביטוח רכב צד ג' עובדות חשובות וטיפים מועילים

מאת: שרון ברודצקי

ביטוח צד ג' מכסה את הנזקים לרכוש שגרמת לרכב אחר בעת שנהגת ברכב. בדרך כלל מהווה ביטוח צד ג' חלק מהביטוח המקיף לרכב, אך במקרים בהם רכש המבוטח אך ורק ביטוח חובה וויתר על המקיף משיקולים כאלו ואחרים, כדאי שיבטח עצמו  כלפי צד ג'.

לפני שאנחנו ממהרים ורוכשים ביטוח צד ג' כדאי בכל זאת לבדוק כמה דברים מכיוון שביטוח זה אינו בבחינת הגדרה חד משמעית אצל כל חברות הביטוח. לכל חברה התנאים שלה, התעריפים שלה, וההתניות המיוחדות לה.

ראשית , בידקו היטב מהו גובה ההשתתפות העצמית שלכם, כלומר מה יהיה הסכום אותו תדרשו לשלם כאשר תפעילו את הביטוח בשל תאונה.  קיימים הבדלים בגובה סכום ההשתתפות העצמית בין המבטחים השונים. כמו כן קיימת אפשרות לרכישת ההשתתפות העצמית בחלק מתוכניות הביטוח שגם את תנאיה מן הראוי לבדוק.

שימו לב, יש לכם אפשרות לרכוש ביטוח צד ג' גם ללא השתתפות עצמית, עובדה המייקרת את הפוליסה אך חוסכת לכם מאבקים פוטנציאלים או עוגמות נפש אפשריות.

בידקו מהו סכום התקרה, כלומר מהו הסכום המקסימאלי שיכסה עבורכם הביטוח.

דבר נוסף וחשוב לא פחות הוא מהם השירותים הנוספים המגולמים בגוף הפוליסה, וכוונתי היא שירותי הגרירה והחילוץ, שמשות, איזה טיפול משפטי תספק לכם חברת הביטוח, וכיסויים מיוחדים לנהגים צעירים.

חברת הביטוח לא בהכרח תעמיד עורך דין לרשותכם, ותאלצו לשכור את שירותיו של עו"ד פרטי. במקרה שכזה חברת הביטוח תשפה את אתכם בשכר טרחה ובהוצאות הגנה עד גבול אחריותה.

שאלו את סוכן הביטוח כמה זמן יידרש לחברת הביטוח לטפל בתביעתך, ומדוע? קורה שטיפול שהתעכב גרר תביעה אישית נגד המבוטח.

חשוב שתדעו כי נפגע רשאי לתבוע את הנזק שגרמתם לו מחברת הביטוח שלכם, אולם היא אינה מחויבת לשלם לו אם אתם מתנגדים לכך.

אם פגעתם ברכוש של צד ג' , עליכם למסור לו את הפרטים האישיים שלכם ופרטי הפוליסה בלבד. עדיף שתמנעו מהודאה באשמה, הודאה באשמה לא תחייב את חברת הביטוח שלכם וייתכן שתאלצו לשלם את עלות הנזק מכיסכם. עם זאת הפוליסה קובעת כי הודאה באשמה, או התחייבות שלכם לאיזשהו תשלום ללא הסכמת חברת הביטוח מראש ובכתב אינן מחייבות אותה.

תעריפי ביטוח צד ג' נקבעים על-פי נתוני הנהג העיקרי ברכב כמו גיל, מידת הוותק של הנהג, תאונות קודמות,  ונתוני הרכב האובייקטיבים.

תביעה ניתן להגיש על פי תנאי הפוליסה לא יאוחר מ3 שנים.

 צד ג' אשר הגיש תביעה לחברת הביטוח של המזיק באיחור של מס' חודשים במסגרתה תבע ירידת ערך יקבל פיצוי בגין ירידת ערך על פי תחשיב של שווי הרכב ביום הגשת התביעה ולא ביום האירוע.

צד ג' התובע את נזקיו מחברת הביטוח של המזיק עוד בטרם תיקן את הנזקים זכאי לקבל מחברת הביטוח את הפיצוי על הנזקים. חברת הביטוח יכולה להפחית את סכום המע"מ בלבד.

במקרה בו מגיעה לחברת הביטוח תביעה מצד ג' והמבוטח לא הודיע לחברת הביטוח על אודות המקרה, על חברת הביטוח להודיע למבוטח בדואר רשום על תביעת צד ג' ובמידה ולא התקבלה התנגדות המבוטח תוך 30 ימים על חברת הביטוח לשלם את תגמולי הביטוח לצד ג'.

ולסיום: על חברת הביטוח למסור את חוות דעת  השמאי מטעמה לעיונו של המבוטח על פי דרישתו. המבוטח רשאי להביא חוות דעת שמאי מטעמו. במידה וחברת הביטוח אינה מקבלת את עמדת השמאי מטעם המבוטח רשאי המבוטח להגיש ערעור לועדת ערר מטעם משרד התחבורה. לערר יש לצרף את חוות הדעת וכן תצלומי רכב מקוריים ומסמך אשר יפרט את ההבדלים בין חוות הדעת.

על סוכן ביטוח המקבל כספים מחברת הביטוח עבור מבוטחו להעביר את הכספים למבוטח במהירות הראויה בנסיבות העניין ולא לעכבם אצלו, וזאת בפרט לנוכח יחסי האמון המיוחדים השוררים בין סוכן הביטוח לבין המבוטח.

 
רשימת המאמרים מלאה (השכרת רכב בחו"ל, ליסינג, השכרה, ביטוח רכב, הנעה בגז, ליסינג תפעולי)
 
תגובות
 
אודותינו  |  ליסינג תפעולי  |  ליסינג מימוני  |  מכרזי ליסינג  |  ליסינג לחברות  |  מבצעי ליסינג  |  מכרזים להשכרת רכב  |  מבצעי השכרת רכב  | 
צרו קשר  |  ביטוח רכב |  ביטוח רכב  |  ביטוח בריאות  |  כניסה לסוכנים
האתר הוקם ע"י חברת - לידר יזמות ושיווק באינטרנט
חברת לידר (הוטקאר), בית ברק, רחוב הרברט סמואל 37, חדרה טלפון: 077-5501133 פקס: 153-4-6323192 מייל leader@leaderltd.co.il