עמוד הבית     ëúáåú     לוח רכב     מאמרים     ליסינג לעסקים     ליסינג לפרטיים     השכרת רכב בחו"ל     הלוואה לרכב חדש     השכרת רכב בארץ     הצעות ביטוח     הסבה לגז           ליסינג למשאיות     אוטובוסים והסעות     ליסינג לחברות גדולות     מכרזים להשכרת רכב  
דף הבית - מאמרים מקצועיים - מאמרי ביטוח רכב - התנהלות חכמה בעת תאונה דרכים
 
 
התנהלות חכמה בעת תאונה דרכים

מאת: שרון ברודצקי

פוליסת ביטוח רכב היא איננה דבר זול, ומחייבת אותנו הנהגים בשימוש זהיר ומושכל בעת השימוש בה. אם ברצוננו כי חברת הביטוח תעמוד בהתחייבותה, עלינו לפעול באופן נכון בעת תאונה, נזק לצד ג' וכדומה.

בדרך- כלל  לאחר שיידעתם את חברת הביטוח בדבר תאונת דרכים אשר בה הייתם מעורבים, יישלח אליכם חוקר מטעמה אשר יתשאל אתכם לגבי פרטי האירוע.
עדיף שבמעמד זה תמנעו מלמסור מידע שאינו הכרחי, אלא לאחר שתודרכו ע"י עו"ד המייצג אתכם ושומר על האינטרסים שלכם.  הבינו, כל מידע עשוי לשמש כנגדכם בעת המשפט מול חברת הביטוח, ואין חברת הביטוח מחויבת לעמוד בהצהרותיכם.
אולי לא ידעתם, אבל במקרה של תאונת דרכים, חוק הפיצויים הקשור לפוליסה של ביטוח רכב, מחייב את חברת הביטוח להעניק לכם פיצוי כספי, גם אם הוכחתם כאשמים.
בכל מקרה, עליכם לדעת כי אין להזיז רכב ממקום אירוע התאונה עד לבואו של שוטר אשר ייקח מכם את פרטי האירוע ויזמן למקום בוחן תנועה.
במקרים של תאונות בהן אין להתפנות באופן מיידי לבית חולים, יש להישאר בזירת האירוע עד להגעתו של שוטר ורק אז לפנות לבית החולים לשם קבלת הוכחות רפואיות אותם תצטרכו להגיש לחברת הביטוח.

במקרה ויש ברשותכם ביטוח הכולל רכב חליפי הזמינו מהר ככל הניתן את הרכב מחברת ההשכרה - חבל לחכות בסיום התהליך עוד שעתיים עד הגעת רכב ההשכרה. 
במידה וכן תאלצו להתפנות מייד לבית חולים, עדיף שהדבר ייעשה ע"י גורם מוסמך לדבר, כמו רופא, או אמבולנס.
שימו לב חוקר הביטוח, אותו הזכרתי קודם, יבקש מכם פרטים באשר למצבכם הבריאותי טרם התאונה, זאת בכדי לנסות ולצמצם את גובה הפיצויים המגיעים לכם מחברת הביטוח.
 מועד הגשת התביעה, אינו חייב להיות מיידי כפי שאולי נדמה, הגשת תביעה לחברת ביטוח בגין תאונה יכולה להתבצע עד 7 שנים מיום האירוע ובמילים אחרות, יש לכם מספיק זמן להצטייד בכל האישורים וההוכחות הרפואיות היכולות להיות לכם לעזר בתביעה.
תאונות מינוריות בהן לא נגרם נזק לגוף אלא רק לרכוש, לא מחייבות הזמנת משטרה לזירת האירוע, אלא במקרה ואחד הנהגים ביצע עבירת תנועה חמורה במיוחד.
במקרה שנהג פוגע, סירב למסור את פרטיו, יש לפנות למשטרה ולבקשה להגיע למקום האירוע ולרשום את פרטיו.
בעת החלפת הפרטים בניכם לבין נהג הרכב האחר שמעורב בתאונה, וודאו כי רשמתם נכון את פרטי תעודת הזהות, ופרטי פוליסת הביטוח, כמו כן שימו לב כי פרטי תעודת הזהות ופרטי תעודת הביטוח זהים.
אם יש באפשרותכם להחתים את הנהג הפוגע על הודאה באשמה עשו זאת, כמו כן אם נמצאים במקום עדים שיכולים להעיד עבורכם, נסו להחתים אותם על מסמך בו הם מאשרים את פרטיי האירוע.

טיפ חשוב לסיום:
תאונה היא אירוע מבהיל, מכעיס ולעיתים יכול להוציא אותנו מאיזון. למרות זאת עלינו לנהוג בקור רוח  תוך הפעלת שיקול דעת.
 נסו להירגע מספר דקות עד שתחלו בתהליך החלפת הפרטים וכיוצ"ב, כך תמנעו  משכחה של לקיחת פרטים חשובים  או מרישום פרטים שגויים.

 

 
רשימת המאמרים מלאה (השכרת רכב בחו"ל, ליסינג, השכרה, ביטוח רכב, הנעה בגז, ליסינג תפעולי)
 
תגובות
 
אודותינו  |  ליסינג תפעולי  |  ליסינג מימוני  |  מכרזי ליסינג  |  ליסינג לחברות  |  מבצעי ליסינג  |  מכרזים להשכרת רכב  |  מבצעי השכרת רכב  | 
צרו קשר  |  ביטוח רכב |  ביטוח רכב  |  ביטוח בריאות  |  כניסה לסוכנים
האתר הוקם ע"י חברת - לידר יזמות ושיווק באינטרנט
חברת לידר (הוטקאר), בית ברק, רחוב הרברט סמואל 37, חדרה טלפון: 077-5501133 פקס: 153-4-6323192 מייל leader@leaderltd.co.il