עמוד הבית     ëúáåú     לוח רכב     מאמרים     ליסינג לעסקים     ליסינג לפרטיים     השכרת רכב בחו"ל     הלוואה לרכב חדש     השכרת רכב בארץ     הצעות ביטוח     הסבה לגז           ליסינג למשאיות     אוטובוסים והסעות     ליסינג לחברות גדולות     מכרזים להשכרת רכב  
דף הבית - מאמרים מקצועיים - מאמרי ביטוח רכב - חברות ביטוח הרכב פטורות מתשלום במידה שרכבם מזויף
 
 
חברות ביטוח הרכב פטורות מתשלום במידה שרכבם מזויף

מאת: שרון ברודצקי

אדם ביטח את רכבו בביטוח מקיף וכאשר תבע תגמולי ביטוח בשל גניבת רכבו , סירבה חברת הביטוח לשלם לו בטענה כי האירוע עצמו לא התרחש כלל.

מוזר ? לאו דווקא, מדובר במקרה בו אדם רכש רכב מאדם אחר אשר תלה מודעה על שמשת מכוניתו. הקונה  העביר למוכר הרכב סכום מסוים אשר שימש כמקדמה, וביצע העברת בעלות בסניף הדואר. לאחר כחודשיים בעת שבילה עם חברו גילה שמפתחות רכבו נגנבו ואיתם נגנב הרכב. בתחנת המשטרה בה הגיש את תלונתו דווח לי כי רכבו הגנוב נמצא ביער כשהוא עולה באש.

כאן מתחיל המקרה להסתבך, בירור שנערך העלה כי קיימים שני רכבים בעלי פרטים זהים, אחד השייך לתובע והשני אשר שייך למוכר הרכב.

התברר כי התובע קנה רכב שזהותו שונתה וכי אותו אדם שמכר לו את הרכב לא היה בעליו החוקיים של הרכב .

חשוב שתדעו כי  חברת הביטוח  מצידה אינה מבטחת את התובע מפני סיכונים שהיו כרוכים בעסקת רכישת המכונית. היא איננה אחראית למקרים בהם הונה קונה הרכב ע"י נוכלים  .

להלן מספר נקודות חשובות שתעזורנה לכם להימנע מקניית רכב "מזויף":

כדי להימנע מרכישת רכב גנוב או רכב שפרטיו אינם תואמים את המצוין ברישיון, יש לנקוט במשנה זהירות בעת הקנייה. בכל מקרה של ספק, אנא פנו למשרד הרישוי.

ודאו שהמוכר הוא בעל הרכב. בקשו לראות תעודת זהות והשוו את הפרטים בתעודה לפרטי בעל הרכב המופיעים ברישיון הרכב.

אם המוכר אינו בעל הרכב, דרשו לראות ייפוי כוח המסמיך אותו לבצע את המכירה. אל תהססו לרשום את פרטיו של בעל הרכב המופיעים ברישיון וליצור עמו קשר באופן עצמאי (לא בעזרת המוכר). מומלץ להיפגש איתו פנים אל פנים, ולוודא שהוא אכן בעל הרכב.

היזהרו ממוכר בעל טלפון סלולארי בלבד המסרב למסור מספר טלפון קווי וכתובת דירתו . רצוי להיפגש עם המוכר בכתובתו הפרטית ולהיכנס למשרדו או לביתו , ולא להסתפק במפגש ברחוב.

היזהרו מקניית רכב שנרכש על ידי בעליו רק לפני מספר ימים או שבועות. ייתכן שהעסקה מפוקפקת או שברכב התגלה ליקוי חמור.

לפני הקנייה פנו למכון בדיקה או מוסך מורשה, כדי לרשום את מספר השלדה המוטבע בגוף הרכב (בנוסף לבדיקה המכונית). השוו את הנתונים, כולל צבע הרכב, לאלה המופיעים בשטר המכר שתקבלו בבנק הדואר, ובטלו את העסקה אם אין התאמה.

כל עוד לא נחתם שטר המכר ואגרת העברת הבעלות לא שולמה, ניתן לעצור ולבטל את תהליך הקנייה!

 אל תסתפקו בהשוואת פרטי הרכב בשטר המכר לאלה המופיעים ברישיון הרכב –  הוא עלול להיות מזויף! אם יש לכם ספק בנוגע לנכונות הנתונים, גשו עם המוכר למשרד הרישוי. אם הוא מסרב לעשות זאת, קיים חשש למהימנותו.

 

 
רשימת המאמרים מלאה (השכרת רכב בחו"ל, ליסינג, השכרה, ביטוח רכב, הנעה בגז, ליסינג תפעולי)
 
תגובות
 
אודותינו  |  ליסינג תפעולי  |  ליסינג מימוני  |  מכרזי ליסינג  |  ליסינג לחברות  |  מבצעי ליסינג  |  מכרזים להשכרת רכב  |  מבצעי השכרת רכב  | 
צרו קשר  |  ביטוח רכב |  ביטוח רכב  |  ביטוח בריאות  |  כניסה לסוכנים
האתר הוקם ע"י חברת - לידר יזמות ושיווק באינטרנט
חברת לידר (הוטקאר), בית ברק, רחוב הרברט סמואל 37, חדרה טלפון: 077-5501133 פקס: 153-4-6323192 מייל leader@leaderltd.co.il