עמוד הבית     ëúáåú     לוח רכב     מאמרים     ליסינג לעסקים     ליסינג לפרטיים     השכרת רכב בחו"ל     הלוואה לרכב חדש     השכרת רכב בארץ     הצעות ביטוח     הסבה לגז           ליסינג למשאיות     אוטובוסים והסעות     ליסינג לחברות גדולות     מכרזים להשכרת רכב  
דף הבית - מאמרים מקצועיים - מאמרי ביטוח רכב - אילו שיקולים מנחים את המפקח על הביטוח?
 
השכרת רכב בארץ
 
אילו שיקולים מנחים את המפקח על הביטוח?

בתקופה האחרונה התבשרנו כי הגוף אשר מפקח על הביטוח, נעתר לבקשת חברת הליסינג והשכרת הרכב ניו קופל והעניק לה רישיון מבטח. גם חברת הליסינג תפעולי אלבר קיבלה אישור לרכישת חברת הביטוח הכשרת היישוב. בפועל תתחיל חברת ניו קופל להפיק פוליסות ביטוח חובה החל מחודש ינואר 2008.  

זה נכון שאיגוד המוסכים בארץ מעודד את הגברת התחרות בענף הביטוח הכללי לרכב , זאת מכוון שהריכוזיות בענף ביטוח רכב בצירוף עם הפיקוח  הרופף והסטנדרטים שהוגדרו ( בהנחה שהוגדרו באופן מסודר ולאחר מחשבה) מייצרים כשלי שוק אודותיהם קיימות  התרעות שמופיעות בפרסומים שונים. כמו כן  מצביעים על כך חוות דעת המבוססות על נתוני אמת מהשטח לגבי אופן הפעלת הכיסויים ושיטות הסחר בכיסויי הביטוח בישראל לענף הרכב.

 

אז איך אנו יודעים אילו שיקולים הנחו את המפקח על הביטוח כאשר החליט להיעתר לבקשת הרישיון? – האם ייתכן כי בדק רק את התנאים ה-"טכניים" כמו, חוזק פיננסי, הרכב השליטה וכדומה? או שמא גם את אלו המהותיים  יותר והנוגעים לניגוד העניינים ולבעייתיות הגלומה בכך שבעל צי רכב כה גדול, אשר הינו גם בעל כוח פיננסי רב ועצום, רשת מוסכים, קשרים עם סוכני ביטוח, חברת גרירה וחילוץ וכד' יהיה גם מבטח, במיוחד על רקע תהליכים ציבוריים וחקיקתיים המתרחשים בעת האחרונה עם התגברות המודעות לבעיה הכלל ענפית שיוצרת – ומגבירה - תופעת הליסינג.

מסתמן חשש כי חברה זו וחברות הדומות לה, אשר שולטות על ציי רכב גדולים כל-כך, על מוסכים, מנגנוני תביעות צד' ג', חברות השכרה וליסינג עלולות לייצר שוק סגור שישרת רק פלח עסקי זה. במקרה כזה, בסיס התחרות, המקצועיות ואיכות התיקונים ירדו אף יותר לעבר סטנדרטים נמוכים מהמצב הגרוע בו אנו נמצאים כיום.  מזה כמספר שנים נאבק ענף שרותי הרכב בדרכים רבות על חירותנו המקצועית והכלכלית, אשר הולכת ומצטמצמת ככל שמתרחבת והולכת תופעת ההתערבות מצד חברות הביטוח והליסינג באופן התחזוקה והתיקון של הרכב, כמובן מתוך מניע כלכלי.

התהליכים הללו, עלולים לסכן עוד יותר את עיסוקם החופשי של בעלי המוסכים וכן את מצבם הכלכלי והמקצועי, אשר גם ככה נמצא בירידה בעקבות התעצמות תופעת הליסינג התפעולי בחמש שנים האחרונות.

 

ראוי לציין כי לא ידוע לנו כי המוסד המפקח על הביטוח דרש את חוות דעתה של הממונה להגבלים עסקיים אודות המצב שעלול ניגוד העניינים הזה ליצורבשוק הרכב. האיגוד, כמובן יפנה לממונה להגבלים העסקיים בנידון ויבקש את הבהרותיו ועמדתו בהקשר לתופעה שהוזכרה.

 

 
 

 
השכרת רכב בארץ
רשימת המאמרים מלאה (השכרת רכב בחו"ל, ליסינג, השכרה, ביטוח רכב, הנעה בגז, ליסינג תפעולי)
 
תגובות
 
אודותינו  |  ליסינג תפעולי  |  ליסינג מימוני  |  מכרזי ליסינג  |  ליסינג לחברות  |  מבצעי ליסינג  |  מכרזים להשכרת רכב  |  מבצעי השכרת רכב  | 
צרו קשר  |  ביטוח רכב |  ביטוח רכב  |  ביטוח בריאות  |  כניסה לסוכנים
האתר הוקם ע"י חברת - לידר יזמות ושיווק באינטרנט
חברת לידר (הוטקאר), בית ברק, רחוב הרברט סמואל 37, חדרה טלפון: 077-5501133 פקס: 153-4-6323192 מייל leader@leaderltd.co.il