עמוד הבית     ëúáåú     לוח רכב     מאמרים     ליסינג לעסקים     ליסינג לפרטיים     השכרת רכב בחו"ל     הלוואה לרכב חדש     השכרת רכב בארץ     הצעות ביטוח     הסבה לגז           ליסינג למשאיות     אוטובוסים והסעות     ליסינג לחברות גדולות     מכרזים להשכרת רכב  
דף הבית - מאמרים מקצועיים - מאמרי ליסינג - ליסינג- אופנות, היררכיה, ומה שביניהם.
 
ליסינג
 
ליסינג- אופנות, היררכיה, ומה שביניהם.

אפשר לומר כי ציי רכבי ליסינג בחברות הגדולות קובעות את הטרנדים והאופנות של ענף הרכב בארץ.

ובמילים אחרות : " הראה לי את מכונית הליסינג שלך ואמור לך מי אתה".  נדמה כי קבוצת השווי של המכונית הצמודה שלך אומרת משהו עליך.

רוב המכוניות מליסינג שאנו רואים על הכביש אינם מיועדים לצורך נהיגה ספורטיבית, רוב הרכבים שייכים כיום לקבוצה 2 הכוללת את  מאזדה 3, פורד פוקוס, טויוטה קורולה וכו'. מנהלים בדרג ביניים מקבלים ברוב המקרים  רכב מקבוצה 4 הכוללת סובארו B4, הונדה אקורד, מאזדה 6, פורד מונדיאו וכו'. רכבי הבכירים משדרגים בד"כ את הרכבים לקבוצות 5 6 או 7.

המכוניות מקבוצה 4  למנהלים או ליתר דיוק, "המשפחתיות הגדולות" - מהוות כ-אחד עשר אחוזים משוק הרכב בישראל. אצל חברות הליסינג תופס הפלח הזה רק תשעה אחוזים, וההסבר די פשוט: חלק מהמכוניות נרכש על ידי לקוחות פרטיים, כמו  עצמאים שלא נדרשים לשירותי חברת ליסינג.

מנתונים של פורום נוהגים היי טק אשר מאגד בתוכו את קציני הרכב עולה כי עשרה אחוז מעובדי ההי טק זכאים לרכבי ליסינג ליסינג תפעולי מקבוצה 4, אלא שרבים מהם בוחרים שלא לקחת "רכב מנהלים", אלא דווקא מיניוואן קומפקטי עם 6-7 מקומות ישיבה כמו  5 או 307SW. הדגמים האלה נראים אולי מעט פחות יוקרתיים, אך אין ספק כי הם שימושיים יותר שהרי במקרים רבים מדובר במרכב שמשרת משפחה עם 3 ילדים בממוצע.

הלחם והחמאה של קבוצת מכוניות המנהלים בליסינג לעסקים הוא מכוניות  הרנו סדאן, 4 דלתות, עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים. המכוניות האלה, בהשוואה למשפחתיות 1.6 ליטרים, יותר  מרווחות, יותר מאובזרות ואף יותר חזקות . עולה כי  גם בתוך קבוצה 4 עצמה מתקיימת היררכיה. מנהלים זוטרים יקבלו רכב מקבוצה 3 כמו קאיה מג'נטיס, מנהלים בדרג בינוני יזכו במכונית מנהלים יפאנית כמו 6 או סובארו B4, ואילו מנהלים בדרג גבוה יותר יקבלו מכוניות מנהלים אירופית כמו פיג'ו 407 או פורד מונדיאו, המתומחרות יקר יותר וגם נדירות יותר על הכביש.

זעזוע אמיתי יצרה השנה  מכונית הפורד מונדיאו החדשה.  היא שייכת לקבוצה 4 מבחינת המחיר אבל המנוע שלה פורץ את גבולות הז'אנר - 2.3 ליטרים ולא 2.0 ליטרים. וגם הגודל שלה לקוח מקטגוריה גבוהה יותר. מונדיאו נמכרה ב-1,393 יחידות השנה, אף שהשיווק החל רק ברבעון האחרון. המחיר של המכונית ירד ל-147 אלף שקל כדי להשאיר אותה בקבוצה 4 המעודכנת (אחרי התאמת קבוצות השווי לשינויים בסל המטבעות).

המלחמה הגדולה בליסינג השנה הייתה  בין  מכוניות הסובארו B4 ל מכוניות המאזדה 6. התוצאה הסתיימה בתיקו . הסובארו  B4 ניצלה את תחלופת הדגם של מאזדה 6 - מכירות הדגם היוצא היו נמוכות יחסית. לא ברור אם המלחמה הזו תחזור על עצמה גם השנה שתהיה השנה המלאה הראשונה למכירות המאזדה 6 החדשה.

 

 

 

 
ליסינג
רשימת המאמרים מלאה (השכרת רכב בחו"ל, ליסינג, השכרה, ביטוח רכב, הנעה בגז, ליסינג תפעולי)
 
תגובות
 
אודותינו  |  ליסינג תפעולי  |  ליסינג מימוני  |  מכרזי ליסינג  |  ליסינג לחברות  |  מבצעי ליסינג  |  מכרזים להשכרת רכב  |  מבצעי השכרת רכב  | 
צרו קשר  |  ביטוח רכב |  ביטוח רכב  |  ביטוח בריאות  |  כניסה לסוכנים
האתר הוקם ע"י חברת - לידר יזמות ושיווק באינטרנט
חברת לידר (הוטקאר), בית ברק, רחוב הרברט סמואל 37, חדרה טלפון: 077-5501133 פקס: 153-4-6323192 מייל leader@leaderltd.co.il