עמוד הבית     ëúáåú     לוח רכב     מאמרים     ליסינג לעסקים     ליסינג לפרטיים     השכרת רכב בחו"ל     הלוואה לרכב חדש     השכרת רכב בארץ     הצעות ביטוח     הסבה לגז           ליסינג למשאיות     אוטובוסים והסעות     ליסינג לחברות גדולות     מכרזים להשכרת רכב  
דף הבית - מאמרים מקצועיים - מאמרי ליסינג - תאונות עם רכבים מחברות השכרה וליסינג- צרות כפולות
 
 
תאונות עם רכבים מחברות השכרה וליסינג- צרות כפולות

עולה כי פעמים רבות נהגים אשר רכבם נפגע ע"י מכונית ליסינג נכנסו לצרות בדמות התנערות חברות הליסינג מאחריות , תביעות מופרכות וגרירת תשלום הפיצויים

על־פי נתונים סטטיסטיים אחרים, יותר מ־70% מהמכוניות החדשות בארץ שייכות לחברות ליסינג או לחברות השכרת רכבים. חלקן של חברות הליסינג בשוק המכוניות המשומשות גדל בהתמדה. כך שבאופן טבעי מציאות כואבת אחת היא הסיכוי הגדל והולך להיות מעורב בתאונה שבה המכונית הפוגעת שייכת לחברת ליסינג או לחברת השכרה – וזה עלול לכאוב כמעט כמו התאונה עצמה.

מכמה פסקי דין עולה כי חברות ליסינג וחברות השכרת רכב אחדות מפעילות לחץ כלכלי ובירוקרטי כבד על נהגים שנפגעו על־ידי אחת המכוניות שבבעלותן. כמה מפסקי הדין האלה מותחים ביקורת קשה על שמאי רכב מקצועיים, שאמורים היו לספק חוות דעת אובייקטיביות אולם בפועל פעלו כבאי כוחן של החברות. בחלק מהמקרים הנהגים נתבעו על־ידי חברת הליסינג או חברת ההשכרה , אף שהיו הקורבן של התאונה ולא הם שגרמו לה - ולמעשה הגיע להם פיצוי.

להלן מקרה שארע לעובד בתחום ההי טק אשר קיבל ממעסיקו מכונית שכורה, ופגע שלא באשמתו ברוכב אופנוע וגרם לו נזק. לא רק שהוא לא התכחש לכך, אלא צייד את הרוכב בפרטיו האישיים, מיהר לדווח על התאונה לקצין הרכב בחברה שבה הוא עובד והסביר לו שהוא, ורק הוא, אשם בתאונה. הוא אף שילם את דמי ההשתתפות העצמית הקבועים בהסכם ההשכרה. כעבור שנה הופתע העובד כשקיבל שיחת טלפון מבעל האופנוע, שבה התברר לו כי חברת הליסינג מתכחשת לאחריותה ומסרבת לפצות את הרוכב - בטענה שהוא אינו אשם בתאונה.

חברות הליסינג אינן מבוטחות-

בעוד שרוב המכוניות הפרטיות מבוטחות בביטוח צד ג,' חברות ה ליסינג והשכרת רכב הגדולות אינן מבטחות את המכוניות שברשותן. במקרה שמכונית מבוטחת מעורבת בתאונה והנהג הפוגע מודה באשמתו (או שהיא לא נתונה במחלוקת,( חברת הביטוח משלמת לצד הנפגע בגין הנזק. במקרים רבים נציגי חברות הליסינג וההשכרה מציעים שהנזק יתוקן במוסכים השייכים להן או עובדים עימן - ואז לבעל הרכב שנפגע אין כל דרך לבקר את טיב התיקון ואת ירידת הערך שנגרמה למכוניתו בעקבותיו, ובחלק מהמקרים גם מתעורר ויכוח לגבי אומדן הנזק.

חברות ההשכרה טוענות בתגובה כי הן מטפלות בתביעות צד ג' בצורה מקצועית ומהירה ובהתאם לסטנדרטים המקצועיים. כמו כן הן אינן מעכבות טיפול או מתחמקות ממתן תשובות. הן אף מוסיפות וטוענות כי ישנן גם מחלוקות לגיטימיות הן באשר לאחריות לגרימת התאונה והן באשר לגובה הנזק. כך שלעיתים צד ג' אינו זוכה תמיד, או מקבל תמיד את כל סכום התביעה. מאחר שבחלק מהמקרים המחלוקת היא על הנזק, מתייצב לדיון בבית המשפט השמאי שבדק את התביעה והגיש חוות דעת מומחה מטעם חברת ההשכרה. לולא התייצב בבית המשפט, הייתה חוות דעתו נפסלת. אין בכך כל עבירה על החוק.

מנכ"ל הארגון הישראלי להשכרת רכב וליסינג, מסר: שכל חברות השכרת רכב מבטחות את כלי הרכב שלהן בביטוח צד ג,' בהתאם להנחיית המפקח על התעבורה במשרד התחבורה, הפועל בשיתוף המפקח על הביטוח. נוהל זה, שנקבע על־ידי המפקח על התעבורה מכוח צו הפיקוח על מצרכים ושירותים, יוחל בקרוב גם על חברות ליסינג תפעולי ומימוני, עם החלת הפיקוח על חברות הליסינג במסגרת צו הפיקוח.

מאגף המפקח על הביטוח במשרד האוצר טוענים כי המפקח על הביטוח מודע לקשיים שבהם נתקלים אזרחים התובעים את חברות הליסינג בתביעות צד ג.' אגף שוק ההון פנה בנושא למשרד התחבורה כדי שיסדיר את העניין, כמי שממונה על חברות ההשכרה וחברות הליסינג. דרך אפשרית לצמצום הבעיה היא החלטה של משרד התחבורה כי כללי סילוק התביעות החלים על חברות ביטוח רכב יחולו גם על חברות הליסינג וחברות ההשכרה.

 

 

 

 

 
רשימת המאמרים מלאה (השכרת רכב בחו"ל, ליסינג, השכרה, ביטוח רכב, הנעה בגז, ליסינג תפעולי)
 
תגובות
 
אודותינו  |  ליסינג תפעולי  |  ליסינג מימוני  |  מכרזי ליסינג  |  ליסינג לחברות  |  מבצעי ליסינג  |  מכרזים להשכרת רכב  |  מבצעי השכרת רכב  | 
צרו קשר  |  ביטוח רכב |  ביטוח רכב  |  ביטוח בריאות  |  כניסה לסוכנים
האתר הוקם ע"י חברת - לידר יזמות ושיווק באינטרנט
חברת לידר (הוטקאר), בית ברק, רחוב הרברט סמואל 37, חדרה טלפון: 077-5501133 פקס: 153-4-6323192 מייל leader@leaderltd.co.il