עמוד הבית     ëúáåú     לוח רכב     מאמרים     ליסינג לעסקים     ליסינג לפרטיים     השכרת רכב בחו"ל     הלוואה לרכב חדש     השכרת רכב בארץ     הצעות ביטוח     הסבה לגז           ליסינג למשאיות     אוטובוסים והסעות     ליסינג לחברות גדולות     מכרזים להשכרת רכב  
דף הבית - מאמרים מקצועיים - מאמרי ליסינג - ליסינג בחברות הייטק, ליסינג לאנשי עסקים
 
 
ליסינג בחברות הייטק, ליסינג לאנשי עסקים

חברות היי טק הן לקוחות ליסינג מרכזיות בשוק הישראלי. כל חברת היי טק מכובדת מחזיקה קצין רכב, ומספר לא מבוטל של מכוניות. כל חברה או עסק גדול עובדים עם חברת ליסינג מסוימת ומקבלים ממנה תנאים טובים לרכישת רכבים דרך ליסינג תפעולי.
אנשי היי-טק אוהבים רכבי ליסינג. זה הפך למעין סמל סטאטוס של אנשי עסקים מהמעמד הבינוני, ואני היי טק צעירים אשר משתייכים למעמד הבינוני ובינוי גבוה: נסיעה ברכב של חברת ליסינג, בלי שאיכפת לך מאחזקת הרכב (ליסינג תפעולי), ממספר הקילומטרים, ואפילו מכך שהרכב נהרס במהלך טיולי השבת המשפחתיים.


בשנים הראשונות של כניסת חברות הליסינג לתחום ההייטק היו העובדים מרוויחים בגדול: עלות הרכב הייתה יורדת להם מהמשכורת ברוטו וכך היו משלמים פחות מס. גם בעל החברה היה מרוויח מעט כי היה משלם להם תנאים סוציאליים רק לפי משכורת הברוטו, ולהם לא הייתה "עילה" להתלונן....


בשנים האחרונות נכנסה המדינה לתמונה והוסיפה מס על שווי שימוש ברכב ליסינג . כעת, עובד אשר היה צריך להרוויח 15,000 ₪ בחודש, אך בגלל הרכב מליסינג (השווה בערך ל3,000 ₪ בחודש), משלם מס רק לפי 12,000 ₪ - ישלם מס גם על שווי שימוש ברכב בסך 1500 ₪. פירוש הדבר של 12 אלף יתווספו 1500 והוא ישלם מס על 13,500 דבר שאמור לצמצם את הפער. (כי כזכור גם הזכויות הסוציאליות קצת נפגעו).

 

מאז השינוי נשמעים קולות מגוונים בפורומים לרכב ובעיתונים כלכלים דוגמת דה מרקר וגלובס. מצד אחד עובדי ההיי –טק ואנשי עסקים מלינים על השינוי וטוענים כי זוהי החלטה כלכלית שגויה הפוגעת במעמד הבינוני ובפלח האוכלוסייה עליו נשענת הכלכלה.  נשמעות גם טענות כי הדבר ירסק את חברות הליסינג.


מצד שני טוענים רבים כי יש בכך בסך הכול תיקון של עיוות מהם הרוויחו אנשי ההיי טק הצעירים והמתעשרים.
בכל מקרה- כיום כבר לא לכל אחד משתלם לקחת רכב מהחברה.  אם אתה בחור צעיר ללא משפחה, גר קרוב לעבודה (כלומר לא נוסע הרבה קילומטרים עד לעבודה), ולא משתמש הרבה ברכב בזמנך הפרטי –אולי אתה לא ממש צריך רכב חדש מליסינג.
קניית רכב מחברת ליסינג לעסקים עדיין מאוד משתלמת לעובדים רבים בחברות. פשוט צריך לוודא מול הבוס או מול קצין הרכב בחברה או במקום העבודה שלכם מה בדיוק הוא מוריד לכם כאשר אתם מקבלים רכב מליסינג, ומה בדיוק הוא לא נותן לכם אם אתם מוותרים על הרכב.


חשוב לחשוב על הדברים מראש כאשר אתם חותמים על חוזה בעבודה חדשה.  האם המעביד מחייב אתכם במלוא ההוצאות שלו עבור רכב הליסינג או שהוא משתתף אתכם בהוצאות? האם הוא משלם דלק או לא?  ניתן גם לחשוב על האפשרות של השכרת רכב דרך חברת ההיי טק או מקום העבודה. לעיתים זה זול יותר והרבה יותר משתלם מליסינג.

 

 

 
רשימת המאמרים מלאה (השכרת רכב בחו"ל, ליסינג, השכרה, ביטוח רכב, הנעה בגז, ליסינג תפעולי)
 
תגובות
 
אודותינו  |  ליסינג תפעולי  |  ליסינג מימוני  |  מכרזי ליסינג  |  ליסינג לחברות  |  מבצעי ליסינג  |  מכרזים להשכרת רכב  |  מבצעי השכרת רכב  | 
צרו קשר  |  ביטוח רכב |  ביטוח רכב  |  ביטוח בריאות  |  כניסה לסוכנים
האתר הוקם ע"י חברת - לידר יזמות ושיווק באינטרנט
חברת לידר (הוטקאר), בית ברק, רחוב הרברט סמואל 37, חדרה טלפון: 077-5501133 פקס: 153-4-6323192 מייל leader@leaderltd.co.il