עמוד הבית     ëúáåú     לוח רכב     מאמרים     ליסינג לעסקים     ליסינג לפרטיים     השכרת רכב בחו"ל     הלוואה לרכב חדש     השכרת רכב בארץ     הצעות ביטוח     הסבה לגז           ליסינג למשאיות     אוטובוסים והסעות     ליסינג לחברות גדולות     מכרזים להשכרת רכב  
דף הבית - מאמרים מקצועיים - מאמרי רכב כללי - נקודות חלודה ברכב חדש מאת רמי ברדוגו.
 
חזרה לדף הבית
לדיון על המאמר בפורום רכב
 
נקודות חלודה ברכב חדש מאת רמי ברדוגו.

גולשים יקרים

 מקרה שקרה לפני שנתיים ולא קיבל אור. מובא בפניכם בשל הפסיקה המעניינת שנפסקה בנושא ובשל העובדה שהמקרה קורה ויקרה לרבים מאיתנו. מר ס' (סיפור המקרה אמיתי לחלוטין כמובן ששונו הפרטים המשמעותיים בסיפור) תבע את יבואנית הרכב שרכש בשל נקודות חלודה רבות בחלקים נרחבים של הרכב למרות שהרכב היה בסה"כ בן שנה ועדיין באחריות היבואן- למרות האחריות  בית המשפט דחה את טענתו של מר ס', מוזר? קראו את המאמר ותבינו!!!

וכך היה. מר ס' לראשונה בחייו קנה רכב פרטי חדש שנת 2004 מיבואנית מכוניות ידועה ומוכרת בארץ.
כהרגלו הוא וחבריו, חובבי דייג, נפגשים יום יום בבוקר במרינה בדרום הארץ, נכנסים עם רכבם ממש לחוף, כמה מטרים מקו המים אך בשום אופן לא נכנסים עם רכבם למים. מר ס' לא שוקע עם רכבו כיוון שחוף זה משמש גם ירידה לרכבים הגוררים כלי שייט על כן ישנו שטח די רחב של חצץ המקנה מצע די יציב לרכבים ועוד שבשעות הבוקר, לאחר הגאות, המשטח עצמו ספוג עדיין ממי ים, רמת הצפיפות שלו עולה דבר המבטיח לא לשקוע עם הרכב.
כך שמח וטוב לב נהנה מר ס' כשנה מבקרים יפים, דייג, חברים כשהרכב לידו והכל נפלא.
כאמור כעבור כשנה מר ס' שם לב כי מתפתחות נקודות חלודה, בצפיפות די גבוהה, בשטחי מתכת בתוך הרכב. בדפנות תא המנוע, על רכיבים חשמליים בתא המנוע, על גוף המנוע, על חלקי פח וכן על חישוקי הגלגלי הרכב. מר ס' פנה לחברו המוסכניק להיוועץ בו. חברו הרים את הרכב על הליפט וחשכו עיניו: גחון הרכב, המתלים, צינור המפלט, מערכת הבלמים, פשוט כל במרכב רקוב מחלודה.
מר ס' פנה לחברת היבוא הציג בפניהם את הרכב שהינו באחריות. לטענת נציגי החברה לא נתקלו במקרה כזה בעבר. בהמשך ביצעו בדיקות מקיפות לרכבו של מר ס' אך לא מצאו סיבה או קשר לכשל בייצור והתנערו מאחריות.
מר ס' פנה בתביעתו לבית המשפט בייעוץ עורך דינו בטענה שהרכב היה פגום מלכתחילה ולא יתכן שתוך כשנה הרכב יהי רקוב לגמרי, השופט מינה שמאי בורר מטעמו לבדוק את טענות הצדדים.
לאחר בדיקתו של השמאי, תחקורו את מר ס' ושליחת דגימות של שכבות חלודה מרכבו של התובע קבע השמאי חד משמעית:
החלודה התפתחה כתוצאה מעמידה ממושכת בקרבת מי ים מלוחים. נכון קבע השמאי שמר ס' לא נכנס עם רכבו למים, אך מעמידה ממושכת מעל חול ים ספוג במי ים שמתאדים בחום היום וכתוצאה מקרבה לא סבירה
לשפת הים שגם שם ספג רכבו של ס' אדי מלח.
התובע לא השתמש נכון בייעודו של הרכב, שכן רכבו נועד לנסוע בכביש ובדרכי עפר קלי מעבר ואינו נועד לעמוד מטרים ספורים מספת הים ועל כן יש לזכות את היבואנית מכל אחראיות על פגם של חלודה ברכב.
בית המשפט קיבל את החלטת השמאי ודחה את תביעתו של מר ס' וחייבו בהוצאות משפט.

מילה אישית:
שימו לב, לכל רכב (וגם כלי חשמלי) יש יעוד, כשחורגים מיעוד זה צריך לקחת בחשבון את האחריות הכרוכה בכך. היעוד של רכב רגיל, כולל רכב 4X4 (ברכבי 4X4 תביעות רבות) הוא לנסוע בכביש או בדרכי עפר קלי מעבר. אף יבואן לא ייקח אחריות לרכב שעבר על כללים אלו ובוודאי לא ייסע בעלות התיקון הכרוך בכך. אם אתם נוהגים לבצע דברים חריגים ברכב דאגו להיוועץ מראש עם איש מקצוע להתאמת הצרכים ודאגו לבצע ביטוח רכב יעודי לצרכים שלכם.

 

בברכה רמי ברדוגו.

 
חזרה לדף הבית
לדיון על המאמר בפורום רכב
רשימת המאמרים מלאה (השכרת רכב בחו"ל, ליסינג, השכרה, ביטוח רכב, הנעה בגז, ליסינג תפעולי)
 
תגובות
נירעיון בפסק הדין
היכן ניתן לעיין בפסק הדין המלא?
01/08/2017 11:48
 
בנימיןמהנדס מכונות בהתמחות רכב
https://engineering-davodian.site123.me
22/08/2019 14:45
 
 
אודותינו  |  ליסינג תפעולי  |  ליסינג מימוני  |  מכרזי ליסינג  |  ליסינג לחברות  |  מבצעי ליסינג  |  מכרזים להשכרת רכב  |  מבצעי השכרת רכב  | 
צרו קשר  |  ביטוח רכב |  ביטוח רכב  |  ביטוח בריאות  |  כניסה לסוכנים
האתר הוקם ע"י חברת - לידר יזמות ושיווק באינטרנט
חברת לידר (הוטקאר), בית ברק, רחוב הרברט סמואל 37, חדרה טלפון: 077-5501133 פקס: 153-4-6323192 מייל leader@leaderltd.co.il