עמוד הבית     ëúáåú     לוח רכב     מאמרים     ליסינג לעסקים     ליסינג לפרטיים     השכרת רכב בחו"ל     הלוואה לרכב חדש     השכרת רכב בארץ     הצעות ביטוח     הסבה לגז           ליסינג למשאיות     אוטובוסים והסעות     ליסינג לחברות גדולות     מכרזים להשכרת רכב  
דף הבית - מאמרים מקצועיים - מאמרי רכב כללי - מדבקה מסוכנת על אחורי הרכב?
 
חזרה לדף הבית
לדיון על המאמר בפורום רכב
 
מדבקה מסוכנת על אחורי הרכב?

ודאי נתקלתם במדבקה המודבקת על אחורי מכוניות וממליצה לכם להתקשר למספר הרשום אם ראיתם את הרכב מבצע עבירת תנועה. לפני מספר חודשים הופץ אי-מייל וכתבה באתרנו ( http://www.hotcar.co.il/Articles/frmArticle.aspx?ArticleID=17)המספרים על הסכנה שאם תעשו זאת אתם חושפים את עצמכם לתביעה של הנהג במידה שהוא ייענש ואפילו חס וחלילה יפוטר בעקבות תלונתכם.
מהכתבה האמורה מסתבר שהנהג ייפה את הנסיבות וטען שהרכב דחף אותו כאשר לכל היותר הוא נדחק לפניו, לדעתו של המתלונן הרכב לא ביצע עבירה והוא רק היה מעוצבן ולכן התלונן, כלומר מדובר בדיווח שקרי. האם זה תקף גם שאתה מדווח על עבירה אמיתית? מה קורה אם צילמת את הרכב במצלמה דיגיטלית או במצלמת הטלפון הסלולרי?
בוא נבהיר קודם מהיכן הגיעה מדבקה זו. המדבקה היא תוצאה של דרישה של משרד התחבורה למעקב אחרי נהגי חברות, כי אלו נהגו לבצע עבירות מתוך ידיעה שקשה לייחס אליהם עבירות כי הם אינם בעלי הרכב. בהתאם לכך פרסם גף קציני בטיחות בתעבורה נוהל חדש (נוהל 6 http://www.rechev.net/mamarim/art_mamarim124.html)  המותאם לדרישות תקנות התעבורה.
עד כאן הוראות החוק אבל מה בנוגע לכתבה האמורה האם תחילתה באי-מייל של עובד הרוצה להפחיד אחרים מלהתלונן עליו?
כאשר אנו בודקים את הדברים עולות מספר תמיהות. חנן כהן באתרו לא רלוונטי ( http://info.org.il/irrelevant/item.php/113334938903516324) מנתח את האי-מייל ומדרג אותו כמוטל בספק, כיוון שללא פרטי המתלונן לא ניתן לדעת אם האירוע קרה וכמו כן ניתן למסור גם תלונות אנונימיות לקציני בטיחות.
הדרך החוקית הפתוחה לפני נהג שנפגע מתלונה היא רק תביעה נזיקית, זו צריכה להיות בעקבות עילה נזיקית וקשר סיבתי מובהק בין הדיווח הספציפי של המדווח לעוגמת הנפש של הנהג.  על פי דין קיימת חובת זהירות בכל מקרה שאדם יכול לצפות נזק, נוסף על כך כאשר ננקטים צעדים כנגד אדם על סמך דיווח של אדם אחד בלבד הרי שבהחלט קיים הקשר הסיבתי.
אבל אם דיווחתי אמת והרכב באמת ביצע עבירה האם גם אז זה תקף? והרי עשיתי זאת מכוח הוראה שנובעת מתקנות התעבורה?
החוק בישראל קובע שבמקרה הזה עומדת לנתבע (לאזרח שדיווח) הגנת "תום הלב" על פי חוק איסור לשון הרע, תשכ"ה-1965.

כלומר, אינך מכיר את האיש שאתה מדווח עליו ולא ידעת שכתוצאה מזה ייגרם לו נזק או עוגמת נפש,
ובנוסף חלה חובה מוסרית וחברתית לעצור עברייני תנועה ותקנות התעבורה אפשרו לך להתלונן כלומר המחוקק רצה שתתלונן, התלוננת על פי בקשה שהוצגה על ידי קצין הבטיחות של החברה במסגרת תפקידו. כלומר האיש יכול לתבוע אם בכלל (וספק רב בכך) רק את קצין הבטיחות. יש לציין שאם צילמת את האירוע עומדת לך גם טענת "אמת דיברתי" שמגנה מהתביעה.

 

כתב: נפתלי גוטמן

 
חזרה לדף הבית
לדיון על המאמר בפורום רכב
רשימת המאמרים מלאה (השכרת רכב בחו"ל, ליסינג, השכרה, ביטוח רכב, הנעה בגז, ליסינג תפעולי)
 
תגובות
קרןקלדנות אונליין! לא נדרש ניסיון!
עבודה מהבית עם שכר מטורף!!!! בתחום הקלדנות, כתיבה, הזנת תוכן ונתונים, ניתן להגיע ל12,200 ומעלה אין צורך בניסיון לפרטים- 052-4313764 פנו אלינו בוואטספ
03/11/2023 12:56
 
 
אודותינו  |  ליסינג תפעולי  |  ליסינג מימוני  |  מכרזי ליסינג  |  ליסינג לחברות  |  מבצעי ליסינג  |  מכרזים להשכרת רכב  |  מבצעי השכרת רכב  | 
צרו קשר  |  ביטוח רכב |  ביטוח רכב  |  ביטוח בריאות  |  כניסה לסוכנים
האתר הוקם ע"י חברת - לידר יזמות ושיווק באינטרנט
חברת לידר (הוטקאר), בית ברק, רחוב הרברט סמואל 37, חדרה טלפון: 077-5501133 פקס: 153-4-6323192 מייל leader@leaderltd.co.il