עמוד הבית     ëúáåú     לוח רכב     מאמרים     ליסינג לעסקים     ליסינג לפרטיים     השכרת רכב בחו"ל     הלוואה לרכב חדש     השכרת רכב בארץ     הצעות ביטוח     הסבה לגז           ליסינג למשאיות     אוטובוסים והסעות     ליסינג לחברות גדולות     מכרזים להשכרת רכב  
דף הבית - מאמרים מקצועיים - מאמרי רכב כללי - מה כדאי לדאוג לאחר תאונת דרכים ללא נפגעים?
 
חזרה לדף הבית
ביטוח רכב - הצעות מחיר
לדיון על המאמר בפורום רכב
 
מה כדאי לדאוג לאחר תאונת דרכים ללא נפגעים?

תאונות נזק בלבד הן חזון נפוץ וכמעט כל נהג עבר פעם תאונה מעין זאת. כולם יודעים שבתאונה מעין זאת צריך להחליף פרטים בין שני הנהגים אבל יש פעולות שרצוי לעשות מעבר למה שנקבע בחוק.
ראשית לגבי החלפת הפרטים, חלק מחברות ביטוח רכב או סוכני הביטוח נותנים למבוטח טופס למקרה של תאונה רצוי למלא  אותו כי סביר שכעוסקים בתחום הם לא החסירו פרטים שנהג שאינו מומחה יכול לא לרשמם.
שנית שאתה רושם את הפרטים יש לוודא שאכן זה הנהג לפי תצלום ברישיון נהיגה, מי בעל הרכב, מי חברת הביטוח רכב , יש לשים לב לתוקף הביטוח ייתכן שהביטוח לא תקף. כמו כן יש לרשום את פרטי הרכב, מספר הרישוי, הדגם והצבע ואפשר להוסיף סימני היכר בולטים שאינם מקוריים כגון ספויילר.

חשיבות הרישום נובעת מהעובדה שייתכן ולבעל הרכב, בייחוד אם הוא חברה, יש רכב דומה או זהה. לא תרצה שהוא יתבע פיצויים על נזק גדול יותר בגלל שהחליף בין כלי רכב בין אם בשוגג ובין אם בזדון.
ישנן מספר דברים שאין לעשות: אין לעמוד באמצע הכביש ולהחליף פרטים, במעשה זה אתם גורמים הפרעה לתנועה ויכול להיות שרכב אחר יתנגש בכם ויטיל את האחריות עליכם בגלל שהפרעתם לתנועה.
אין לחתום על שום הצהרה או הודעה קביעת האשמה תקבע בין ע"י מומחים. כיום מצלמות ומכשירי הקלטה הם זעירים ולכן גם אין להניח שאם הצהרתם בעל פה באשמה במקום התאונה אף אחד לא יידע מכך.
יש לדאוג לתיעוד רב ככל האפשר ולא להסתפק רק בתיעוד הנדרש בחוק. אם יש עדים שמוכנים להעיד לטובתכם במקרה של חקירת משטרה (בדרך כלל המשטרה לא מתערבת בתאונות כאלו) או תביעה משפטית יש לרשום את פרטיהם או לפחות כיצד ניתן ליצור איתם קשר. אם ברשותך מצלמה או טלפון סלולרי עם מצלמה יש לצלם את הנזק שלכם, את הנזק של הנהג השני, את סימני התאונה על הכביש ואת סביבת הכביש. צילומים אלו ימנעו מהנהג לדרוש פיצוי על נזק שלא היה קיים בעת התאונה או להציג טענות שאינן תואמות את תנאי הדרך או את אופי התאונה.
התיעוד חשוב ביותר בעיקר שנפגעים רכבי חברות אלו לעיתים מבוטחים בביטוחים מצומצמים מאוד ואפילו רק בביטוח חובה, הביטוח היחיד המחויב בחוק. במקרה זה תוגש תביעה לחברת הביטוח שלך ובמידה שהיא לא תענה לתביעה יוגש נגדך תביעה לבית משפט (בד"כ בית משפט לתביעות קטנות) במקרה זה גם אתה תאלץ לתבוע את בעל הרכב בבית משפט כדי לקבל פיצוי.
אם חשתם כאב מספר שעות אחרי התאונה גשו להיבדק אם יתברר שזו תוצאה של התאונה אזי התאונה הופכת לתאונה עם נפגעים וחובה לדווח עליה למשטרה.

 

כתב: נפתלי גוטמן                                                              סעו בזהירות

 
חזרה לדף הבית
ביטוח רכב - הצעות מחיר
לדיון על המאמר בפורום רכב
רשימת המאמרים מלאה (השכרת רכב בחו"ל, ליסינג, השכרה, ביטוח רכב, הנעה בגז, ליסינג תפעולי)
 
תגובות
אביברוצה להרוויח מבלי לצאת מהבית???
עבודה מהבית עם שכר מטורף!!!! בתחום הקלדנות, כתיבה, הזנת תוכן ונתונים, ניתן להגיע ל12,200 ומעלה אין צורך בניסיון לפרטים- 052-4313764 פנו אלינו בוואטספ
03/11/2023 12:56
 
 
אודותינו  |  ליסינג תפעולי  |  ליסינג מימוני  |  מכרזי ליסינג  |  ליסינג לחברות  |  מבצעי ליסינג  |  מכרזים להשכרת רכב  |  מבצעי השכרת רכב  | 
צרו קשר  |  ביטוח רכב |  ביטוח רכב  |  ביטוח בריאות  |  כניסה לסוכנים
האתר הוקם ע"י חברת - לידר יזמות ושיווק באינטרנט
חברת לידר (הוטקאר), בית ברק, רחוב הרברט סמואל 37, חדרה טלפון: 077-5501133 פקס: 153-4-6323192 מייל leader@leaderltd.co.il