עמוד הבית     ëúáåú     לוח רכב     מאמרים     ליסינג לעסקים     ליסינג לפרטיים     השכרת רכב בחו"ל     הלוואה לרכב חדש     השכרת רכב בארץ     הצעות ביטוח     הסבה לגז           ליסינג למשאיות     אוטובוסים והסעות     ליסינג לחברות גדולות     מכרזים להשכרת רכב  
דף הבית - מאמרים מקצועיים - מאמרי רכב כללי - המדריך לנהיגת חורף- חלק 2
 
חזרה לדף הבית
למדריך לנהיגת חורף- חלק 1
לדיון על המאמר בפורום רכב
 
המדריך לנהיגת חורף- חלק 2

הסיכויים לצאת בשלום מנהיגת חורף מושפעים ממצב הרכב ולא פחות מכך מאופן הנהיגה וממצב הכביש. פרק שני במדריך ההישרדות

1. נהיגה נכונה מבוססת על מבט נכונים לנעשה בכביש, ראיית הנולד, ביטחון ושליטה במכונית. איך? השתדלו להביט רחוק ככל הניתן, ישיבה זקופה ולא רחוקה מההגה משפרת את השליטה במכונית. ודאו שאתם מגיעים לחלק העליון של גלגל ההגה, בלי למתוח את היד והכתף קדימה. ודאו שאתם מתמצאים בנבכי תפעול מערכות הרכב השונות.
2. ביגוד - הימנעו מלבישת מעילים, כובעים או צעיפים בזמן נהיגה. גם מגפיים או נעליים כבדות מפחיתות את התחושה על דוושות התאוצה והבלמים. מערכת האוורור מסייעת לחמם את סביבת הנהג הקרה ומאפשרת להיפטר מכל אותם עודפי לבוש המכבידים על הנהיגה.
3. נהיגה בדרכים עירוניות - בכביש העירוני מחכות הפתעות רבות ולכן ריכוז בנעשה בכביש ונהיגה במהירות נסיעה נמוכה יסייעו למנוע מצבים בעייתיים. מעברי חציה ופסי הרוחב שעל הכביש הם חלקלקים במיוחד ומחייבים משנה זהירות.
4. נהיגה בדרכים בינעירוניות - איכות נמוכה של אספלט וניקוז גרוע של המים מפחיתים את אחיזת הכביש ומגדילים את מרחקי הבלימה. לכן יש להקפיד על שמירת מרחק גדול מספיק ולהביט רחוק ככל שניתן, כדי להיערך לקראת בעיות ולמנוע בלימות חירום.
5. בלימה -  יש להקפיד על תכנון נתיב הנסיעה כדי להימנע מתמרונים חדים ובלימות חזקות. במקרה של בלימה אסור בשום מקרה "לפמפם" על הדוושה. במכונית ללא ABS בלמו מבלי לנעול את הגלגלים (לא עוצמת הבלימה המקסימאלית). במכונית עם מערכת ABS מודרנית, פעולת המערכת מאפשרת תמרון והפניית המכונית במקביל לבלימה – בלמו בחוזקה והפנו את ההגה לשם התחמקות מהמכשול.
6. בורות ושיבושים -  כביש משובש נוטה להתפורר בגשם ולפעור בקרבו בורות המתמלאים מים ועלולים לגרום לנזקים למכלולי הרכב.  אם אתם נוסעים בכבישים המוכרים לכם כמועדים בתקופת היובש, נסו להימנע מנהיגה בהם בזמן גשם. מעבר לכך אין פיתרון קסמים, מלבד תשומת לב מוגברת "להתנהגות" המכוניות שלפניכם והאטת מהירות הנסיעה בהתאם לצורך.
7. שלוליות - השתדלו לא להיכנס לשלולית שאינכם יודעים מה עומקה ואם אין לכם ברירה, האטו את המהירות עד כדי זחילה. לאחר המעבר לחצו מספר פעמים על דוושת הבלם כדי לייבש את המערכת.
8. ציפה - בנהיגה מהירה על כביש מוצף החריצים בצמיג אינם מסוגלים לנקז את המים בצורה יעילה, ו הצמיג נדחף כלפי מעלה עד כדי אובדן מגע עם הכביש. בדרך כלל תרגישו זאת במעין בלימה פתאומית של המכונית ועלייה בסיבובי המנוע. האטו את המכונית בצורה מבוקרת באמצעות הרפיה איטית והדרגתית של דוושת התאוצה, בלי להשתמש בדוושת הבלם ומבלי לבצע תנועות חדות עם ההגה.

 

סעו בזהירות

כתב: טל בן יוסף

 נערך על ידי מערכת אתר הוטקאר- פורטל ביטוח רכב, ליסינג והשכרת רכב

 
חזרה לדף הבית
למדריך לנהיגת חורף- חלק 1
לדיון על המאמר בפורום רכב
רשימת המאמרים מלאה (השכרת רכב בחו"ל, ליסינג, השכרה, ביטוח רכב, הנעה בגז, ליסינג תפעולי)
 
תגובות
 
אודותינו  |  ליסינג תפעולי  |  ליסינג מימוני  |  מכרזי ליסינג  |  ליסינג לחברות  |  מבצעי ליסינג  |  מכרזים להשכרת רכב  |  מבצעי השכרת רכב  | 
צרו קשר  |  ביטוח רכב |  ביטוח רכב  |  ביטוח בריאות  |  כניסה לסוכנים
האתר הוקם ע"י חברת - לידר יזמות ושיווק באינטרנט
חברת לידר (הוטקאר), בית ברק, רחוב הרברט סמואל 37, חדרה טלפון: 077-5501133 פקס: 153-4-6323192 מייל leader@leaderltd.co.il