עמוד הבית     ëúáåú     לוח רכב     מאמרים     ליסינג לעסקים     ליסינג לפרטיים     השכרת רכב בחו"ל     הלוואה לרכב חדש     השכרת רכב בארץ     הצעות ביטוח     הסבה לגז           ליסינג למשאיות     אוטובוסים והסעות     ליסינג לחברות גדולות     מכרזים להשכרת רכב  
דף הבית - מאמרים מקצועיים - מאמרי ליסינג - נגד העלאת שווי מס על רכבי ליסינג
 
חזרה לדף הבית
לדיון על המאמר בפורום רכב
 
נגד העלאת שווי מס על רכבי ליסינג

כתבה זו פונה לכלל אזרחי המדינה המחזיקים מכונית בליסינג וגם לאלו שלא. 

בימים האחרונים פורסמה ידיעה שהממשלה יוזמת תוכנית להעלאת שווי מס (שווי שימוש
על רכבי חברה עד לסכום מינימלי של כ 2500 ש"ח
(כיום הסכום עומד על 1290 ש"ח לרכב מסוג 2 וזאת כבר לאחר העלאה של 300 ש"ח מהשנה)

חלק ניכר מהציבור אינו מודע לעובדות הבאות:

- מהעובד הלוקח רכב בליסינג יורד סכום של כ 3000 ש"ח ברוטו מהשכר(בהתאם לסוג הרכב).
- התנאים הסוציאלים הנילווים כגון קרן השתלמות, ביטוח מנהלים ופנסיה מופרשים לעובד לפי שכר הברוטו הנמוך.
- השעות הנוספות נפגעות לעובדים בשכר שעתי (השעות הנוספות משולמות בהתאם לשכר הברוטו הנמוך).
- תשלומי מס הכנסה מחושבים כאילו העובד הרוויח לדוגמא 1290 ש"ח יותר ברכבים מליסינג סוג 2
  וכך שכר הנטו יורד במאות שקלים ולעיתים אף ביותר.
- שווי מס זה אמור להיות זול יותר ככל שהרכב מתיישן, מה שלא קורה בפועל.
  כלאמר השווי שמשלם העובד על רכב מליסינג בן 3 ו- 4 שנים, זהה לשווי עבור רכב חדש.
- ישנן חברות המגבילות את מספר הק"מ השנתי לעובדים המשתמשים ברכבי חברה.
- העובד אינו רשאי לתת לבני משפחתו לנהוג גם כן ברכב (מה שלא קורה ברכב פרטי).

עלות אחזקת רכב פרטי משומש יותר זולה מאחזקת רכב חברה, אך עדיין ישנם
עובדים המעדיפים רכב חברה וזאת עקב הנוחות בדבר כגון:פחות דאגות, פחות הפסד ימי
עבודה וכמובן האפשרות לנסוע ברכב חדש.

יש לציין את העובדה שהמדינה מרוויחה מס הכנסה מחברת הליסינג על כל רכב שמוזמן
וזאת בנוסף למס שהיא גובה על שווי הרכב שהיה צריך להיקרא מס הוצאה.
המדינה טוענת טענה תמוהה ואומרת שהיא מפסידה עקב רכבי חברה,
אם הדבר נכון מדוע המדינה מציעה לעלות את שווי השימוש בהדרגה ולא במכה אחת?

כמובן שאם הממשלה תחליט על הצעד הנורא הזה, הדבר יביא לכך שעלות אחזקת רכב חברה
תסתכם אצל העובד בסכום של כלפחות 3,000 ש"ח בשכר הנטו.
הדבר יביא להחזרת רכבי חברה בכמויות גדולות,חברות הליסינג יתקעו עם רכבים חדשים
ויפסידו גם כן והממשלה תפסיד את מס ההכנסה מהכנסות חברות הליסינג.

גם אם אינכם מחזיקים רכב חברה,
העלאת שווי המס עלולה לפגוע במכר או קרוב שלכם,
ואפילו בכם בצורה עקיפה, אז הצטרפו גם אתם למאבק בגזירות כדוגמת זו.
כי בעתיד נפתח במאבקים נוספים. כי נמאס!!!

העלאת שווי המס תגרום להחזרת רכבים חדשים,
רכישת רכבים ישנים ופחות בטיחותיים אם בכלל,
אשר בנוסף לזה מזהמים את הסביבה.


לא רק מנהלים בכירים המרוויחים משכורות עתק מחזיקים רכבי חברה. הרבה מן העובדים
הם עובדים ממעמד הביניים המרוויחים שכר ממוצע במשק ועובדים אלו יעדיפו לרכוש
מכוניות פרטיות משומשות משנתון נמוך ולהגדיל חזרה את שכר הברוטו בתוספת החזר
הוצאות נסיעה.

 

מי אנחנו: אנו עובדי מעמד הביניים, עובדים פשוטים בתעשיית ההיי-טק המרוויחים משכורות ממוצעות.
כיום אנו מוותרים על חלק גדול משכרינו לטובת רכב חברה ולו בשל הנוחות.

 

 
חזרה לדף הבית
לדיון על המאמר בפורום רכב
רשימת המאמרים מלאה (השכרת רכב בחו"ל, ליסינג, השכרה, ביטוח רכב, הנעה בגז, ליסינג תפעולי)
 
תגובות
אלכס
מה כואב להם שיש לנו רכב מעבודה? אנחנו לא משלמים מספיק מסים למדינה?
18/04/2010 18:50
 
דורהפרדה במיסוי בין רכבים המוגדרים כהטבה אישית לבין רכבי שירות
אני בעל עסק קטן. בעקבות תקנות המס על שווי השימוש שנכנסו לפני מספר שנים . נלקחו מכל עובדי החברה הרכבים. האבסורד הוא שאם אני רוצה לתת להם רכב חברה , העלות שלי כמעביד ( גילום + מס + הגדלה בהפרשות המס ) כמעט ושווה לשכר אותו מרוויח העובד שלי. יש הבדל מהותי בין נותני שירותים הנעזרים ברכב לצורך ביצוע העבודה, לכאלו המקבלים רכב כחלק מהטבה אישית להגיע למקום העבודה ולעשות איתו סידורים כאלו ואחרים. הרכב במקרה שלנו משרת לצורך עבודה ב 90% מהזמן. אני מאוד אשמח לתת לעובדים שלי את הרכבים, שכיום עומדים בחצר המשרדים בסיום יום העבודה על מנת להקל עליהם החיים, אך גודל המס כבד מדי.
21/11/2010 18:51
 
קובימיסוי ליסניג לבעלי מקצוע וליסינג להייטקיונרים
א. לא ייתכן שעובד הייטק שלוקח את רכבו למקום העבודה ולטיולים בסופי שבוע, ולרכבו הסבירות לנזק על רכבו היא קטנה יחסית.. ישלם את אותו המס כמו שעובד כפיים שמנצל את רכבו לעבודה וגם "יהרוס" אותו יותר עקב העמסת ציודים וכו.. ישלם אותו המס חייבת להיות העדפה שבעל מקצוע כגון אינסטלטור, חשמלאי, רתך, גנן וכו... ישלם הרבה פחות מיסוי על רכב מליסינג שהרי רכבו משמש אותו ככלי לעבודה והרכב עצמו יינזק הרבה יותר. לא ייתכן שטנדר לצרכי עבודה ישלם מיסוי כה גבוה . ליבי לא עובדי היי טק"המסכנים" שמקבלים משכורות גבוהות. נהנים מתנאים מצויינים ועובדים מבלי להתלכלכך... ליבי על אותם בעלי מקצועות שעובדים פיזית ונאבקים על משוכרת באופן פיזי בחום ויזע
28/08/2010 14:45
 

ברשותי רכב חברה, עבודתי כוללת נסיעות ברחבי הארץ, אני מוגבל בשימוש דלק כך שלא נשאר דלק לשימושי הפרטי. גם אין שימוש פרטי ברכב וגם אני מחוייב לקחת רכב ככלי עבודה לכל דבר ועניין. האם עלי לשלם אותו מס כמי שלוקח רכב כהטבה בלבד? תודה (האם עלי לשלם מס על המברג שאני נושא איתי?)
13/12/2010 09:35
 
shimiכל הכבוד על היוזמה
מקווה שמשהו יעזור
17/04/2006 15:09
 
פיניהארה
איני מבין מדוע הינכם טוענים שכל ההפרשות נפגעות. אין כל פגיעה בהפרשות השונות לקרן השתלמות וכו'. אין כל פגיעה מיוחדת בעובדים שעתיים. ואם כן תבדקו טוב מה חשב השכר בדיוק עושה לכם בתלוש השכר.
25/04/2006 12:19
 
משהבארילא להפסיד כסף
אם במס הכנסה חושבים שמקבלי רכב מהעבודה צריכים לשלם יותר מס על רכב, אין לי כל בעיה עם העלאת המיסוי, רק שאז לא ישתלם לי לקחת רכב ליסינג, יתכן שאז גם לא ישתלם להיות שכיר, עדיף יהיה לנו להוציא חשבונית תמורת השכר, במקרה כזה כל ההוצאות שלנו יהיו מוכרות במס, לרבות חדר המחשב בבית, הקישור לאינטרנט, רכישה של מחשבים ותוכנות ו"יציאה לכנסים והשתלמויות" בחו"ל. ואז גם יהיה יותר משתלם לשכור רכב במקום לקחת ליסינג. לכל תקנת מס יש תרופה!!!
25/04/2006 12:31
 
עוד שימירכבים חדשים
מישהו שם במשרד האוצר חישב כמה כסף הם יפסידו בגלל שאחרי שהם יעלו את שווי המס כמות הרכבים החדשים (עם מס על רכב חדש...) תרד באופן דרסטי ? ומה עם כמות התאונות שנמנעות בגלל שיש הרבה רכבים חדשים על הכביש ?!
26/04/2006 20:28
 
נירחשבון פשוט
למי שעדיין לא ברורות לו העובדות: 1. כיום מקבלים הטבה בשווי 3000~ ש"ח ומשלמים מס רק על 1330 ש"ח. משרד האוצר רוצה שנשלם גם על 1690 השקלים הנוספים - צודק! 2. כיום המדינה מ ר ו ו י חה מס מכל רכב ליסיג שנקנה. לדוגמא 120,000 ש"ח רכב רמה2 , חשבון פשוט אחרי הפחתה של מע"מ 16.5% מתקבל מס על הרכב (89%) 42,441 ש"ח ! 3. נוסיף למיסוי על הרכב את המיסוי מהליסינג נקבל בערך 64,000 ש"ח ! 4. עובדה : משרד האוצר רוצה ל ה ג ד י ל רווח זה על ידי הפער במיסוי הפרטי ולהוסיף עוד נתח (1670 ש"ח כפול מס שולי) שערכו 27,000 ש"ח שאותו הוא מגדיר כהפסד היות והוא לא מקבל אותו היום ?! (אגב כל החשבון הוא לרכב אחד ל- 3 שנים, כפול 50-100 אלף בשנה... תעשו את החשבון) 5. דבר אחרון, לא דיברנו על הורדת השנתון הממוצע על ידי הורדה ברכישות רכבים חדשים, הפחתה בשוק החלפים, צמצום רכישות רכבים חדשים ואז הפחתה בהכנסות משרד האוצר וכו' וכו'.
27/04/2006 09:03
 
פידלהמדינה לא צריכה לממן לנו רכב חדש
נכון להיום, המדינה "משלמת" בערך אלף ש"ח בחודש למי שמחזיק רכב חדש בליסינג במקום לקנות אותו. זהו עיוות מס שעיקר הנהנים ממנו הם עובדים בשני העשירונים העליונים (תזכורת- 75% מהעובדים מרוויחים פחות מ- 7500 ברוטו בחודש). בנוסף, שני שליש מהמכוניות החדשות שנמכרו בשנה שעברה נמכרו לחברות ליסינג- מה שגורם לשוק להתמלא במכוניות עם אבזור בטיחות מינימלי (בהרבה מקרים ברמות שבאירופה אסור לשווק). המכוניות האלו "נקרעות" על ידי הנהגים שלהן כי לא אכפת להם מכלום (ע"ע מאזדה 6 בשטח) ועושות קילומטרז' גבוה ובלתי מוצדק (ממוצע לרכב פרטי ~15000 בשנה, לרכב ליסינג ~25000 בשנה). התוצאה היא צי רכב בטיחותי פחות, שנקנה אך ורק משיקולים של כמה הנחה חברת הליסינג יכולה לקבל מהיבואן. אם שווי המס יעלה לרמה ריאלית החברות לא יוכלו לגלגל את כל עלות הליסינג על העובד, חברות הליסינג לא יהנו מפרצות המס המטורפות (אין מס על חלפים- קונים את הרכב בחלקים ומרכיבים בארץ) וה"רכב הצמוד" יחזור להיות הטבה שניתנת רק למי שבאמת מגיע, או למי שבאמת צריך. גילוי נאות: אני עובד בחברת הייטק ומקבל רכב בליסינג. באופן אישי אני אפסיד קרוב לאלף שקל בחודש נטו אם יעלה שווי המס- ואני עדיין חושב שזה הצעד הנכון.
07/05/2006 18:43
 
אהאם מדובר בשנוי שווי המס רק לדרגה 2 ?
18/05/2006 16:16
 
דודמה קורה היום?
מתי מעלים אם בכלל? תודה. דוד
17/10/2006 22:27
 
ר.
החשוב הפשוט מצביע כי העובד מקבל הטבה משמעותית על חשבון משלם המיסים. בפועל תנאי העסקתו ממילא מהגבוהים במשק ועל כן אין לראות את הורדת הרכב כפגיעה משמעותית בתנאים אלו . אין ספק כי הצבור השקט, הנהגים שאינם נהנים מרכב ליסינג , נושא את הנטל וההפרש המתבטא במחירי רכב גבוהים המוכתבים ליבואנים על ידי חברות הליסינג , בבואו לרכוש רכב יד שנייה נתקל הצבור ב 70 אחוז מכלל הרכבים שהנם רכבי ליסינג כרכבים שהבלאי שלהם מואץ ורמת האחזקה שלהם נמוכה. העלאת המיסוי לא זו בלבד שתביא לצדק ולחלוקה הוגנת של כלל הצבור בנטל המיסוי , אלא אף תביא להפחתת מחירי רכב חדש , תחזוקה טובה יותר כאחזקה פרטית אדם שומר על רכבו יותר. ונימה של סוף - המיסים יעלו גם מהסיבה שעובדה שמגזר מסויים מנצל הטבות מס , נוהג ברכבים חדשים ( כל הזמן) שאלמלא היו ניתנים לו על מגש של כסף , לא היה רוכש רכב חדש לפחות לא עד שהיה מתבסס ,קים חוסר שוויון צורם , מעיק , גניבת העין והצריבה אינן נמנעות . המיסוי יעלה והצדק ייעשה . אם לא ייעשה זאת משרד האוצר אני מאמין שיוגש בג"צ אודות חוסר הצדק החברתי ועדר שוויון שלו אחראי משרד האוצר והמחוקקים.
21/10/2006 08:21
 
אלמרות כל הנימוקים היפים של המגיבים, כמה עובדות נוספות:
1- ע"פ רב למרות כל ההטבות, עלות חודשית של רכב מליסינג כיום (לפני העלאת מס) עדיין גבוהה מרכישת אותו רכב חדש באופן פרטי (כולל תחזוקה). 2- מרבית העובדים מעדיפים לשלם יותר בשביל הנוחות והחיסכות בזמן יקר. 3- אותם 75% עובדים שמרוויחים פחות מ-7500 ש"ח ברוטו אינם נושאים בנטל ה"הפסד" הגדול של מדינת ישראל. נהפוך הוא, הם על פי רב נתמכים באופן ניכר ע"י אותם כספי מיסים גבוהים שנגבים ע"י המדינה בכל מקרה. 4- הטבת המס הניתנת על ליסינג כמוה הפטור על תשלום מס בקופות הגמל, מדוע על הפסד זה אין התרעמות כזו? 5- העלאת המס על הליסינג הינה גורם מכריע בהחלטת עובד האם לקחת רכב חברה או לא. ע"פ רב קיים תשלום קנס לא קטן באם מחליט העובד להפסיק את סידור הליסינג. האם הוגן הדבר לחייב עובד בתוספת מס זו כאשר הוא מחוייב להישאר בחוזה הליסינג או לשלם קנס?
24/10/2006 12:13
 
ירוןחוצפה לשמה
לצרות עין כשיקול אין מקום ענייני. החלטות כלכליות לא נעשות כך. הנפגעים העיקריים מהחוק הזה יהיו עובדי ההייטק שמשלמים גם כך סכומי עתק למס הכנסה ומשכורת הנטו שלהם לא גבוהה בהרבה מאנשים חסרי השכלה ומיומנות מקצועית. לא יתכן כי חלק האוכלוסייה שמוביל את הכלכלה הישראלית ירוויח שכר רעב רק כי האוצר רוצה לדרדר את כלל האוכלוסיה לחיים בתנאי עוני. לעובד מנוכה מהברוטו 3100 ש"ח לרכב מקבוצה 2 ובנוסף עוד 1300 ש"ח שווי מס. מדובר על סכום של לפחות 2500 ש"ח מהנטו. שלא יספרו סיפורים כי העובד נוסע ב-750 ש"ח ואתם מממנים אותו (אותו עובד משלם גם כך מסוי של אלפי שקלים אז מי מממן את מי?). די לשחיתות. די לאטימות. אני וחברי נבעיר את המשק אם המהלך הזה יקרה. יש גבול לכל תעלול.
02/11/2006 20:56
 
אסףעוד הבהרות
בנוסף לכל מה שכבר נכתב אז ככה: 1. כשהמדינה טוענת שעלות אחזקת רכב פרטי עולה 3,300 ש"ח, היא לוקחת בחשבון גם הוצאות דלק והפסד הון אלטרנטיבי (כביכול מי שמקבל רכב ב-120 אלף ש"ח, שם את הכסף בבנק ומרווחי ריבית ומי שרוכש את האוטו לא רק שמפסיד ריבית אלא רק קיימת ירידת ערך של הרכב). 2. אין זה נכון להניח שכל מי שמקבל רכב מהעבודה יש לו את ה-120 אלף לשים בבנק ולהרוויח ריבית. 3. העובדים כפי שנכתב, מוותרים על כ-3,000 ש"ח מהברוטו, ולכן זה שווה בערך ל-1,500 ש"ח מהנטו. בנוסף שווי המס הוא 1,280 ש"ח שהם עוד 640 ש"ח בערך. כך שעלות האחזקה לעובדים היא בערך 2,100 ש"ח ולא 750 ש"ח כפי האוצר מפסרסם. 5. המדינה תפסיד בכך שפחות רכבים חדשים ירכשו כלומר פחות מיסים, אם רכבי ליסינג באמת נוסעים יותר זה אומר שהם צורכים יותר דלק ולכן המדינה מרוויחה גם מכך (כי יש מיסוי גדול על הדלק) ואם אנשים יסעו פחות אז זה עוד הפסד מיסים למדינה (מהדלק), אם חלק מהעובדים יחזירו את רכבי הליסינג המדינה לא תקבל כלל את שווי המס מהם כי הוא כבר לא יהיה רלוונטי. המדינה תפסיד ימי עבודה (כי כל אחד יצטרך לטפל ברכב בעצמו ולא יהיו נציגי חברות ליסינג שיעשו זאת בשבילו), יש סיכוי שיהיו פיטורים בחברות הליסינג (עוד כמה מאות מובטלים שהמדינה תפסיד כי היא תצטרך לשלם להם דמי אבטלה). 6. חוץ מזה (ולא בנימה של התנשאות) מי קבע שצריך להיות צדק ? למה אם אני עובד במקום עבודה שמאפשר לי לקבל הטבה אני צריך להתבייש, שאלה שלא מקבלים רכבים ילכו לעבוד בהיי-טק או במקומות אחרים שייתנו להם רכב במקום להתלונן. למה המדינה לא מציעה שהשכר בכל המשק יהיה זהה ? למה רק רכבים ? גם אני רוצה לגור בהרצליה פיתוח, אז מה ?! מדוע אנשים שלמדו לתארים מתקדמים ומהווים את גלגלי הצמיחה של המשק צריכים לסבול בגלל צרות עין. למה המדינה לא מציעה להחזיר לי את הכסף עבור הלימודים (תואר ראשון ושני זו הוצאה של בערך 100 אלף ש"ח כולל נסיעות והוצאות נלוות מעבר לשכר לימוד, ולאנשים צעירים זה די קשה...) ? למה המדינה לא אומרת - הוא למד ולכן לא עבד במשרה מלאה ולכן הוא "הפסיד" כסף לעומת מישהו אחר שלא למד ומיד התחיל לעבוד. אז בואו נעשה צדק ונעביר כסף לסטודנטים ?! חוסר שיוויון חייב להתקיים בכדי שהכלכלה תצמח ולאנשים יהיה לאן לשאוף, ראו את הקיבוצים והמשטרים הקומוניסטים - שיוויון בין כל הפרטים וביי
06/11/2006 08:41
 
מישושינוי בשווי מס לרכב- משמעויות כספיות
אודה לכם על תשובה לשאלה או הפנייה למקור מהימן לקבלת תשובה- מי שלא מקבל רכב חברה אלא לוקח רכב ליסינג דרך מקום העבודה- האם בעקבות השינוי במיסוי יצטרך לשלם מהברוטו גם את עלות הליסינג וגם אתצ שווי המס המעודכן על הרכב? על איזה סכומים מדובר כשאנו עוסקים ברכב מקטיגוריית 2? האם כבר ידוע מתי זה אמור להתרחש?תודה
23/11/2006 07:49
 
דרורפעם אחת להגיב באמת לפגיעה
צריך לומר חד משמעית לשר האוצר, ראש הממשלה שהם אנשים פולטיים. אנחנו 250,000 בעלי רכבים ממעמד הביניים שנושא במירב נטל המס במדינה אומרים לא עוד. אנחנו לא נצביע לקדימה ולכל מפלגה שתתמוך ביוזמה הזאת. אסור להסכים לפגיעה בכיסינו כאוות נפשו. לא עוד.
25/01/2007 21:28
 
חשבונאי ראשיהעלאת שווי מס - חוסר צדק:
הירשזון (שאינו מבין דבר בכלכלה) מעונין להעלות את שווי המס, רק מה, הוא לא מבין או לא יודע את העובדות הבאות: 1. חלק גדול מהשכירים משתמש ברכב זמן לא מבוטל לצרכי עבודתו, מדוע לזקוף שווי מס על החלק הזה ? 2. מדוע לזקוף שווי מס אחיד על רכב חדש ועל רכב בן 3 ? הרי הרכב מתישםן ויש להפחית השווי שלו בהתאם. 3. מס הכנסה מעונין לגבות על אותו הרכב בדיוק מס כפול ! גם מחברת הליסינג וגם מהעובד !. 4. ממליץ להירשזון להיות קצת יותר רציני וקצת פחות "פוליטיקאי בחירות" ולחשוב ברצינות על הנושא. אם הירשזון ינהל את כלכלת המדינה כפי שהוא מנהל את חשבונות הבנק הפרטיים שלו - חבל"ז (והיתה עליו כתבה לא מחמיאה בעיתון לפני מספר חודשים, לגבי הניהול הכושל שלו וחובות שיש לו לכל מיני גופים).
30/01/2007 00:16
 
יוסףנא לא לדאוג להירשזון ולחובותיו הדודה של אשתו מאיטליה(אולי צ'יצ'ולינה) תסייע לו
29/06/2007 13:42
 
דניהפגנה....
יש לאחד את כול מקבלי הליסינג להפגנה כוללת בנושא כנגד ההחלטות הפזיזות והבלתי אחראיות של הממשלה. הפ פשוט יורים לעצמם ברגל.
08/08/2007 14:26
 
חייםפשוט גנבים
אין מילה יותר טובה מ"גנבים" זה שוד לאור יום ובשיא החוצפה עוד מעלים בפעם המי יודע כמה את המס על הרכבים.
29/09/2009 14:24
 
מאי כהן עבודה המבית
http://wדרושים לעבודות קלדנות כתיבה סקרים תמלול פרטים בוואטצפ 0502322173
14/04/2022 00:33
 
 
אודותינו  |  ליסינג תפעולי  |  ליסינג מימוני  |  מכרזי ליסינג  |  ליסינג לחברות  |  מבצעי ליסינג  |  מכרזים להשכרת רכב  |  מבצעי השכרת רכב  | 
צרו קשר  |  ביטוח רכב |  ביטוח רכב  |  ביטוח בריאות  |  כניסה לסוכנים
האתר הוקם ע"י חברת - לידר יזמות ושיווק באינטרנט
חברת לידר (הוטקאר), בית ברק, רחוב הרברט סמואל 37, חדרה טלפון: 077-5501133 פקס: 153-4-6323192 מייל leader@leaderltd.co.il