עמוד הבית     ëúáåú     לוח רכב     מאמרים     ליסינג לעסקים     ליסינג לפרטיים     השכרת רכב בחו"ל     הלוואה לרכב חדש     השכרת רכב בארץ     הצעות ביטוח     הסבה לגז           ליסינג למשאיות     אוטובוסים והסעות     ליסינג לחברות גדולות     מכרזים להשכרת רכב  
דף הבית - מאמרים מקצועיים - מאמרי ביטוח רכב - עשיתם תאונה עם רכב ללא ביטוח רכב, מה עושים?
 
 
עשיתם תאונה עם רכב ללא ביטוח רכב, מה עושים?

במאמר קודם  כתבתי על הצורך בתיעוד למקרה שתצטרכו להגיש או שתוגש נגדכם תביעה בבית משפט לתביעות קטנות. נשאלת השאלה מתי נגיש תביעה לבית משפט לתביעות קטנות?
בית משפט לתביעות קטנות מוסמך לדון בתביעה עד לסכום של 17,800 ש"ח. אם נגרם לכם נזק עד סכום זה ואינכם יכולים לקבל פיצוי בדרך אחרת תצטרכו לתבוע כדי לקבל פיצוי. בדרך כלל הדבר קורה כאשר הרכב מבוטח בביטוח חסר (חובה בלבד) או ללא ביטוח רכב כלל.
יש למלא את טופס תביעה וגם טופס הגנה במקרה שהנתבע יגיש תביעה נגדית נגדך. את הטפסים ניתן לקבל במזכירות בית המשפט או באינטרנט (הסבר מפורט על בית משפט לתביעות קטנות).  את התביעה יש להגיש לבית המשפט לתביעות קטנות במקום מגוריך או שמקום התאונה נמצא בתחום שיפוטו. בתי משפט לתביעות קטנות צמודים לבתי משפט שלום אבל לא לכל בית משפט שלום צמוד בית משפט לתביעות קטנות. תחויבו באגרה של 1% מסכום התביעה אבל לא פחות מסכום מסוים המשתנה מעת לעת.
כתב התביעה יוגש ב 4 עותקים שאחד מהם יישאר אצלכם. חשוב, שאם הצד השני גם הוא תובע אתכם עיינו בכתב התביעה שלכם כדי שלא תתבלבלו חס וחלילה ותכתבו לדוגמה בכתב התביעה שנסעתם מצפון לדרום ובכתב הגנה מדרום לצפון. שימו לב, ציינו את הנזק המלא ואל תשמיטו דבר אין אפשרות להגיש תביעה נוספת בעניין שכבר התברר.
בהליך הדיון בבית המשפט לתביעות קטנות כל צד טוען את טיעוניו ללא עזרת עורך דין למעט חברות נתבעות שמיוצגות על ידי בא כוחם שעשוי להיות עורך דין.
כאן מתברר מדוע הדגשתי את חשיבות התיעוד אתם רשאים לזמן עדים ולמסור עדויות שיש בידכם. כעת התיעוד המצולם של הנזק ומקום התאונה יסייע לכם בהזמת טענות הצד שכנגד והוכחת צדקתכם. במידה ותצליחו להוכיח כי מתנאי השטח והנזק כפי שמתועד בצילומים יכולה להיות רק אפשרות אחת סבירה והיא גרסתכם לתאונה תזכו במשפט.
התביעות בבית המשפט לתביעות קטנות מתנהלות במהירות רבה יותר מאשר תביעות אחרות ולכן השופטים הם לרוב מיומנים מאוד ולכן אין לחשוב שתוכלו "למכור" להם איזה סיפור. טענו את טיעונכם באופן מדויק וענייני אין להתבדח או להתחכם אינכם מכירים את  השופט ואתם לוקחים סיכון שזה יפגע באמינותכם.
בדרך כלל אם לא הייתה לכם תרומה לתאונה תזכו בפיצוי המבוקש כולל הצמדה למדד מיום מתן פסק הדין. אם החייב אינו משלם יש לפתוח נגדו בהליכי הוצאה לפועל.
אם קרה אירוע בלתי צפוי שחייב אתכם להיעדר מהדיון ולא יכולתם להודיע מראש על כך לבית המשפט יש סבירות שתביעתכם תידחה או שתחויבו בדין. במקרה זה עליכם להגיש בקשה לביטול פסק הדין תוך 30 יום מקבלת פסק הדין.

 

כתב: נפתלי גוטמן

 
רשימת המאמרים מלאה (השכרת רכב בחו"ל, ליסינג, השכרה, ביטוח רכב, הנעה בגז, ליסינג תפעולי)
 
תגובות
 
אודותינו  |  ליסינג תפעולי  |  ליסינג מימוני  |  מכרזי ליסינג  |  ליסינג לחברות  |  מבצעי ליסינג  |  מכרזים להשכרת רכב  |  מבצעי השכרת רכב  | 
צרו קשר  |  ביטוח רכב |  ביטוח רכב  |  ביטוח בריאות  |  כניסה לסוכנים
האתר הוקם ע"י חברת - לידר יזמות ושיווק באינטרנט
חברת לידר (הוטקאר), בית ברק, רחוב הרברט סמואל 37, חדרה טלפון: 077-5501133 פקס: 153-4-6323192 מייל leader@leaderltd.co.il