עמוד הבית     ëúáåú     לוח רכב     מאמרים     ליסינג לעסקים     ליסינג לפרטיים     השכרת רכב בחו"ל     הלוואה לרכב חדש     השכרת רכב בארץ     הצעות ביטוח     הסבה לגז           ליסינג למשאיות     אוטובוסים והסעות     ליסינג לחברות גדולות     מכרזים להשכרת רכב  
דף הבית - מאמרים מקצועיים - מאמרי ביטוח רכב - חברת ביטוח הרכב קיזזה תשלומים , א' תבעה וזכתה !
 
חזרה לדף הבית
ביטוח מקיף - השוואות מחיר
דיון בפורום ביטוח רכב
 
חברת ביטוח הרכב קיזזה תשלומים , א' תבעה וזכתה !

ביום 01/07/05 עלה הרכב של א' באש ושמאי מטעם חברת הביטוח שביטחה את הרכב מסוג מאזדה 3 בביטוח מקיף , קבע כי הרכב מוגדר כאובדן להלכה (טוטאלוס).
השמאי העריך את שווי הרכב ב- 104040 ₪. מסכום זה הורידה חברת הביטוח עפ"י הוראות השמאי הפחתות בסך 20178 ₪ בגין רכב לשעבר מחברת ליסינג , כמות קילומטרים גבוהה וכן הפחתה בגין תאונות קודמות. כל ההפחתות בוצעו ע"י השמאי בהתאם לקבוע במחירון לוי יצחק.
התובעת א' תבעה את חברת הביטוח בית משפט לתביעות קטנות באר שבע בגין הקיזוז שנעשה ע"י המבטחת בטענה כי במסגרת המו"מ לחתימת הסכם ביטוח רכב אשר נערך בינה לבין החברה המבטחת הובא לידיעתה רשימה של דברים אך לא הוזכר בשום שלב נושא הפחתות תשלום. כמו כן לא הגיע לידיה בשום שלב הפוליסה של ביטוח רכב , ורק לאחר מקרה הביטוח המציאה החברה המבטחת את הפוליסה אשר מראה את דרך " חישוב ערך במקרה אובדן מוחלט".


סעיף 2 לחוק חוזה הביטוח, תשמ"א – 1981 (להלן: "חוק הביטוח") קובע  כי שעה שנכרת חוזה ביטוח על המבטח למסור למבוטח את המסמך המפרט את זכויות הצדדים וחיוביהם. מקום בו לא נמסרה הפוליסה הרי שיראו כמוסכמים התנאים הנהוגים באותו סוג של ביטוח, כפי שהוגשו למפקח על הביטוח.

 סעיף 3 לחוק הביטוח קובע כי חובה להבליט כל סייג ו/או הגבלה בפוליסת הביטוח.

נציג חברת הביטוח טען בבית המשפט כי הפוליסה נשלחה לידי התובעת. אולם לא עלה בידו להביא ראיה כי אכן הפוליסה נשלחה לתובעת.
נציג החברה טען גם שאם התובעת לא קיבלה את הפוליסה עליה היה לדרוש זאת מהחברה המבטחת.

כב' השופט בואמגרט איל דחה את טענות חברת הביטוח וקיבל את עדות התובעת א' כי תנאי הפוליסה וההגבלות המצויות בה , לא הומצאו לה עד מקרה האירוע הביטוחי , " כלל הוא שחוזה יש לפרש לרעת המנסח ".
נוסף על כך הזכיר השופט כי שיטת ההפחתות והקיזוזים עליה מסתמכת הנתבעת בהתאם ל " חישוב ערך במקרה אובדן מוחלט" היא ללא ספק תנאים שיש צורך להדגיש ולהבליט עפ"י סעיף 3 לחוק הביטוח.
החלטת כב' השופט שחובה על חברת הביטוח לשלם לתובעת
א' את מלוא שווי הרכב , ללא הניכויים , עליהם לא הודיעה חברת הביטוח במעמד עריכת החוזה בין הצדדים.

לפיכך ניתן פסק דין המורה לנתבעת לשלם לתובעת סכום של 17800 ₪ (הסכום המקסימלי בבית משפט לתביעות קטנות) בצירוף הוצאות משפט בסך 1000 ₪

 

תוכן המאמר נועד להשכלה בלבד ואינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו חסין מטעויות והשמטות ואין להסתמך עליו לשם ביצוע או הימנעות מביצוע פעולה כלשהי.

 
חזרה לדף הבית
ביטוח מקיף - השוואות מחיר
דיון בפורום ביטוח רכב
רשימת המאמרים מלאה (השכרת רכב בחו"ל, ליסינג, השכרה, ביטוח רכב, הנעה בגז, ליסינג תפעולי)
 
תגובות
רונןפיצוי בעת מקרה ביטוח - נקודה למחשבה
פס"ד מבסס את ההחלטה לשלם לתובעת בשל טעות/הטעייה של מבטח . ומכיוון שלא הגיע לידיה עותק מחוזה הבטוח ( בנגוד לחוק הפקוח על עסקי בטוח) . אין מדובר בתקדים ( סה"כ בית משפט לתביעות קטנות) כך שהשמחה של הכותב (במאמר ) מהירה מדי. חבל שהמפקח על הבטוח אינו מחייב את חברות הבטוח לערוך תעריף דיפרנציאלי אגב מצב הרכב ( בעלים ומצב) לפני עריכת החוזה , כך שמי שברשותו רכב עם מקוריות חברת השכרה ואחרי תאונה של 40 אחוז ,וכשערכו מופחת מרכב דומה פרטי ותקין עד כדי 40 אחוזים , ישלם פרמיה מופחתת . אם הפרמיה הנדרשת היתה נמוכה יותר כיוון שרכב התובעת שווה פחות 20 אלף ש"ח , הרי מתחילה לא הייתה עולה בדעתה ההחלטה לפנות לערכאות. בית המשפט המכובד לא פסק לתובעת פיצוי מכיוון שחברת הבטוח גבתה מחיר מלא לרכב תקין ללא הפחתות מחירון כלל , כי אם בטוענה של טעות /הטעייה של המבטח בכך שלא מסר למבוטחת פוליסה ,ובצל אותו עניין הפנה להוראות חוק הפקוח על עסקי בטוח אשר מחייב להדגיש חריגים ותנאים מגבילים על המבוטח. ההחלטה הייתה אפוא צודקת לטעמי , אך לא מהטעמים הנכונים כפי שפירטטי לעיל.
21/10/2006 07:42
 
 
אודותינו  |  ליסינג תפעולי  |  ליסינג מימוני  |  מכרזי ליסינג  |  ליסינג לחברות  |  מבצעי ליסינג  |  מכרזים להשכרת רכב  |  מבצעי השכרת רכב  | 
צרו קשר  |  ביטוח רכב |  ביטוח רכב  |  ביטוח בריאות  |  כניסה לסוכנים
האתר הוקם ע"י חברת - לידר יזמות ושיווק באינטרנט
חברת לידר (הוטקאר), בית ברק, רחוב הרברט סמואל 37, חדרה טלפון: 077-5501133 פקס: 153-4-6323192 מייל leader@leaderltd.co.il